jjepp Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Noen som vet hva som skjer om jeg stryker i et fag under utveksling i USA? I forhold til skole, lånekassen osv.? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hvilket skoleår er du på? Har du lån? Lenke til kommentar
jjepp Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er på 3.året bachelor. Har et semester igjen når jeg er ferdig. Og ja, har lån. Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er på 3.året bachelor. Har et semester igjen når jeg er ferdig. Og ja, har lån. Jeg ville ha kontaktet lånekassen og skolen. Du går kun dette ene semesteret i USA, eller går du hele graden? Går du hele graden er det nok ikke spesielt problematisk, men hvis det kun er et semester, er det nok litt verre. Jeg antar at du vil få mulighet til å ta et lignende fag hjemme i Norge, som kan gjøre opp for de studiepoengene du stryker i, men jeg vet ikke hvor strenge skolen er ifht. at du må bestå alle fag under utveksling. Mest sannsynlig ønsker de at flest mulig skal gjøre seg ferdig til normert studietid, så du får sikkert mulighet til å ta det opp igjen (eller, ta et annet fag som er lignende). Tar du opp fagene, og derfor gjør opp for studiepoengene du går i minus ved å ikke bestå, taper du ikke noe stipend på det. Man kan altså stryke i et fag og senere bestå, da blir "lånet" for det faget slettet og omgjort til stipend. Det er mulig du taper noen tusen på det, hvis du får ekstra stipend og annet under utveksling, men det kan i så fall ikke vært snakk om mye. Lenke til kommentar
jjepp Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg går bare et semester ja. Jeg får høre med skolen hjemme i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå