Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

*Fjernet*

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er generelt imot det meste av slike kremer p.g.a tvilsomme indigridienser. Sunn hud bygger du som regel best innenfra, og nok vann og sunn ernærings og tarmflora er viktig. Har du problemer med huden har du som regel problemer andre steder i kroppen. Dette kan ha rot i f.eks tarmsystemet.

Om det er kviser er disse som regel koblet til hormoner, men du kan nedregulere dem en del ved å kutte f.eks sukker, hvetemel og sjokolade.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tør påstå at kremer generelt ikke hjelper for plager mot kviser. Som Vidor er inne på kommer kvisene som følge av at noe er galt med kroppen på innsiden. Skal man kurere seg for kviser må man derfor "ta det fra innsiden".

Du bør begynne med enten tetracyclin eller Rouaccutan, så slipper du fremtidige problemer, samt at du sparer masse penger på kremer som egentlig ikke fungerer.

Det at kremer svir tipper jeg kommer av at de inneholder alkohol, som er ganske sterkt. Det kan også være en markedsføringsgreie: litt som at Listerin svir så inmari i munnen. Ikke dermed sagt at det funker bedre, men folk kjøper det siden det svir, for da "funker det jo mye bedre".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Takk for svar!

Men det som er, er at ansiktet mitt er ikke FULLT av kviser, men det er noen, og det er sykt irreterende! Og jeg er redd for at hvis jeg går til legen og spør om tetracyclin, så mener han at det ikke er ille nok.

Og jeg har også hørt at de kommer tilbake selv om du går på medisiner?

Lenke til kommentar

Man skal høre mye...

Hvis du går til legen er det generelt ganske lav terskel for å gi ut slike piller. Det kommer tilbake hos noen, men hos andre ikke. Alle er forskjellige.

Jeg ville gjort det uansett. Skulle kvisene komme tilbake etter endt kur, så har du ikke akkurat tapt mye på det. Kanskje noen kroner, men dette kan du få støtte for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...