Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2008 modell eller ny bil?!

MysticoN

Anbefalte innlegg

Da jeg snart skal bli far og trenger både en sikkrere bil og mere plass har jeg startet å se etter et nytt kjøretøy.

Jeg har lenge hatt lyst på en spesiel bil men kommer ikke til å fortelle hvilken bil det er da jeg ikke vil at dette skal bli en diskusjon rundt hvor dumt valg jeg tar.

Etter å ha rotet mye på finn. så ser jeg at det er "lite" å spare på å kjøpe en bil fra 2008 (du får riktig nokk litt ekstra utstyr med). Bilen jeg har sett meg ut koster rundt 200 000 på finn, det er da snakk om en 2008 modell, menst en helt ny bil koster rundt 240 000.

Så hva anbefaler dere meg? På finn får jeg riktig nokk med mere utstyr på bilen og de har ikke gått så langt (40 - 90.000) og da må no jeg begynne å tenke på at register rein må byttes snart og at jeg ikke har garanti.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke forteller hvilken bil det er snakk om, blir det jo bare en antagelse, men det er ikke usannsynlig at en 2011-modell (evnt. 2012-modell om du drøyer en måned eller to) har fått noen oppgraderinger i forhold til en 2008-modell. Dette kan jo være sikkerhetsoppgraderinger, oppgraderinger i standardutstyret etc.

Akkurat hva jeg ville valgt er jeg litt usikker på, men jeg tror nok jeg hadde gått for en helt ny en. Det gir meg muligheten til å få akkurat den modellen jeg selv vil ha (utstyr, farge etc.), samt at jeg har (minst) fem års garanti å lene meg på. I tillegg trenger du, som du selv sier, ikke å bekymre deg for noen servicer på en liten stund.

Lenke til kommentar

Min antagelse er at du sammenligner bruktbil som er kjøpt ny i Norge vs "gråimport". Prisene på brukbiler i Norge kan til tider være drøye når man sammenligner med slik import fra f.eks. Sverige. Jeg anbefaler deg å kjøpe ny (garanti, dekk, regreim...).

Lenke til kommentar

Ser at kanskje det er en fordel å fortelle hvilken bil det er. Men ber om at vi holder oss til topic og ikke diskuterer hvor bra/dårlig eller dumt det å kjøpe den bilen.

Har sett meg ut Mini Cooper D Clubman.

Ny fra fabrikk koster den 246 000

Skal jeg ta med litt utstyr og ordne bilen slik jeg ville hatt den hadde den kostet: 261 000

Finn.no koster den 190 000 og oppover.

Lenke til kommentar

Vel, du skal tenke på at mange (de fleste) bilene på Finn og slike steder er til dels kraftig overpriset, mens andre er bare litt overpriset. Jeg anbefaler deg å følge med på et knippe annonser en stund, se hvor lenge de blir liggende usolgt. Her har jeg gjort mange oppdagelser, en del ligger 3-4 måneder uten at noenting skjer. Det vil si at ingen er villig til å betale den prisen som er satt, og selger må gå ned fra 20- 40 tusen i pris for at noen skal være villig til å overta bilen. Det er igrunn ganske langt mellom de annonsene som virkelig er verdt å gjøre et kjøp utifra. Mange er ukurante, og flere har for høy pris i forhold til reell verdi. En annen ting som jeg har oppdaget i det siste, og som særlig forhandlere driver med, er endring av annonser. Bortimot hver dag er de inne og "forandrer" på annonsene sine, uten at noe blir forandret. Dette er kun for at ingen skal klare å se hvor lenge den bilen har ligget for salg. En bil jeg følger med på nå blir til og med forandret hver dag i helgene, så noen gjør seg litt bry med å skjule at bilene ligger lenge usolgt.

Lenke til kommentar

takker for svar. Vet at mange av de bilene på finn har logget der lenge. I min by (molde) har det kun vært 1 mini cooper clubman til salgs i år, var raskt ute med å bestille prøvekjørings time men bilen var solgt nesten med en gang.

Sendte en mail til mini trondheim og spurte om de hadde noen tilbud til meg. Det er snart 2012 no, har det noe å si på prisene på 2011 modellene? Havner de på tilbud for å gjøre plass til nye modeller?

Lenke til kommentar

Utstillingsmodeller og biler som er demonstrasjonskjørt blir jo byttet ut med jevne mellomrom. Du kan jo forhøre deg rundt om du kan gjøre en avtale på en slik en. Ofte vil dette være litt frem i tid sånn at du kan få kjøpt den, men de vil gjerne ha den i butikken en stund etterpå til utstilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...