Märtha og Durex Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hei, Jeg har et meget spesielt problem: når jeg kopierer fra min Win Server 2011 Essentials til min Lenovo laptop og oppnår jeg bare en hastighet på under 500KB/s. Om jeg kopierer de samme filene fra en enkel NAS som henger i samme nettverk er hastigeten over 10MB/s som er å forvente med trådløs tilkobling. Kopiering fra Server til NAS går også meget raskt. Laptopen benytter Intel 6300 trådløst kort og det er ikke noen forskjell om jeg kobler den opp mot 2.4GHz eller 5GHz. Alle siste drivere og Windows oppdatering både på Laptop og Server er installert. Min stasjonære maskin som er koblet til Server via en Switch oppnår hastigheter på over 80MB/s. Jeg har søkt på nettet og det ser ut som flere opplever akkurat samme problem, også med annen hardware. De forslagdil fixer jeg har funnet har ikke bidratt til noen forbedring. En stor takk til de som kan lede meg i riktig retning her, reinstallasjon av Windows håper jeg å unngå i første omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå