Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk vite noe om kjæresten min nå....

Anbefalte innlegg

Kort fortalt så fikk jeg høre at kjæresten min hadde rotet med en annen jente på byen for to mnd siden. Vi var ikke definert kjærester da, men holdt på. Når jeg fikk vite det den gangen så nektet han for at han hadde rotet med en annen jente. Jeg lot det gå, og bestemte meg for å stole på han.

Nå i dag (to måneder senere, og blitt sammen) fikk jeg melding av denne jenta som han skal ha rotet med. Hun bekreftet at de hadde kysset og klint sammen på byen tidligere.

Jeg vet at jeg ikke kan klandre han noe særlig på den hendelsen, i og med at vi ikke var sammen, men det er det at han løy om det som tærer på meg nå. Kunne han bare ikke innrømmet at det ble litt klining?

Så nå er jeg litt paff og skuffet! Jeg sitter her og lurer på om jeg skal si det til han at jeg vet at de rotet og at jeg er skuffet over at han ikke kunne være ærlig om dette.

Hva ville dere gjort? Skal jeg la det gå, eller ta det opp?

En stor del av meg vil si det, for å gi beskjed at det ikke er greit å lyve!

((Og hvis jeg sier det til han så vil jeg ta det opp slik at jeg vet det ikke gjentar seg. Hvis jeg tar det alt for rolig med han, så er jeg redd han tenker at "det er jo ikke så galt å lyve til henne, hun ble jo ikke så sur".))

Postet av anonym: 1aac37517757339df258d1c8901e4f0f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville latt det ligge. Episoden skjedde før dere hadde bestemt dere for å binde dere til hverandre ved å bli sammen. For alt jeg vet kan han ha vært så skuffet over seg selv at han ikke ville innrømme det ovenfor verken deg eller seg selv. Jeg ser på det at han løy som en liten bagatell. Om det derimot skjer nå som dere er sammen burde du helt klart si ifra.

Jeg personlig ville ikke tenkt på det. Man overanalyserer alt og tenker for mye konsekvenser når man har følelser for en annen :)

Endret av FredrikV.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

TS HER.

Takk for svar. Jeg vil egentlig ikke ta det opp, fordi vi har det så bra.

Men jeg må innrømme det gjør innmari vondt når jeg tenker at han den gangen så meg inni øynene og fortalte meg at det ikke skjedde noe mellom han og henne. Hvordan klarte han å lyve til meg? Frykt for å miste meg, og det vi var på vei til å bygge?

Betyr det at han vil klare å lyve slikt til meg igjen?

:(

Postet av anonym: 74b51e9f69c54885feace490f3a56904

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jeg synes det er temmelig oppsiktsvekkende at han løy for deg i det hele tatt. Som du nevner. Dersom jeg hadde vært deg ville jeg utvilsomt sagt klart ifra om at jeg likte det vedkommende gjorde svært dårlig og at jeg ikke ville akseptert at det hadde skjedd enda en gang.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

han var nokk bare redd for at det ikke ville bli noe mellom dere dersom han fortalte det,

og det er jo bra, det betyr jo at han liker deg veldig godt og var bare redd for at det ikke skulle bli noe mellom dere dersom han fortalte det, og det var jo deg han ble ilag med og ikke ho.

men det er jo kjipt og gå og tenke på, og det plager jo sikkert deg og gå og tenke på det, så du burde bare si det til han at du har hørt at han hadde rota med ho og at du ikke blir sur men vil bare høre sanheten fra han så du slipper og gå og tenke på det, sån at dere kan legge fortiden bak dere, for det ødelegger jo forholde litt dersom du skal gå og tenke på det..

Men vil mene at du kan stole på han nå fordiom han laug akuratt der og da.

tror eg hadde gjort det samme om eg va i hannes sko og eg likte personen veldig godt og va redd for at det ville ødelegge.

Endret av Kurt-Inge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det er han som lyver? Hva med at feks denne jenta er sjalu, og prøver å ødelegge for dere? :)

Postet av anonym: 22e7fb7a88fce803071a9ff0b94af8b8

Ts her

Jeg vet at det er sant fordi han hadde faktisk sagt det til kameraten sin dagen etterpå (skrøyd). Men når jeg fikk høre det, så nektet han totalt. Og kameraten ville heller ikke si noe, for å ikke "tyste" på han. I tillegg så var denne jenta en random jente, som han ikke kjente eller kjenner den dag i dag, så hvorfor skulle hun diktet dette opp.

Så jeg er sikker på at dette skjedde. Er glad det heldigvis "bare" var klining, og ikke sex.

Lenke til kommentar

På den ene siden så er det sikkert ganske sårt at han løy, for hva er ett forhold uten tillit og ærlighet?

Men på den andre siden igjen så drev dere bare på på det aktuelle tidspunktet og han hadde egentlig ikke ett reel ansvar for å dele alt slikt med deg, ikke heller å være ærlig med deg engang. Jeg er ihvertfall av den oppfatning at alt sånt før man blir gode venner eller er offesielt blitt ''sammen'' ikke tells. For all del vi vet så var du kanskje bare en rotevenninne/pulekompis på det tidspunktet, og du nå er blitt mye mer, og at han derfor ikke hadde løyet for deg på samme måte nå.

Jeg syns du burde bestemme selv om du ønsker å dele denne ''bekymringen/gnagingen/osv'' med han, bare husk at dere ikke var sammen på det tidspunktet, og at dere er det nå!

Lenke til kommentar

Hei. Jeg mener det at om dere var sammen eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Han skal ikke lyve for deg i det hele tatt. Uannsett hvem det er.

Hvis man spurt om en ting så skal man si det som det er.

Problemet ditt nå er at hvis du tar det opp (For guds skyld i edru tilstand), så må du være klar over at han kan nekte helt da også, og da får du en Case.

Så, men du du bør nok ta det opp med han.

Du får det vel ikke ut av hodet før du har snakket med han om det sikkert.

Lenke til kommentar

Herregud, det har jo ingenting å si. Ikke bry deg om det. Eventuelt si det til ham siden det tydeligvis tærer på deg. Men om han da innrømmer det, bør du ikke bry deg lenger. Det betydde garantert ingenting, og siden dere ikke var sammen bør det ikke ha noe å si for deg.

Og grunnen til han løy var nok som tidligere nevnt, at han var redd for at du ikke ville ha noe mer med han å gjøre hvis han sa sannheten.

Lenke til kommentar

han var nokk bare redd for at det ikke ville bli noe mellom dere dersom han fortalte det,

og det er jo bra, det betyr jo at han liker deg veldig godt og var bare redd for at det ikke skulle bli noe mellom dere dersom han fortalte det, og det var jo deg han ble ilag med og ikke ho.

Jupp. Det enkleste er ofte det beste. Det gjelder også forklaringen på dette.

[så du lyver aldri? Du er perfekt? Du er ett overmenneske og fullkommen?

Den som ikke kan leve med en løgn eller to i et forhold ender opp med å leve alene. Livet er komplisert, og mennesker er enkle.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg mener det at om dere var sammen eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Han skal ikke lyve for deg i det hele tatt. Uannsett hvem det er.

Hvis man spurt om en ting så skal man si det som det er.

Så du lyver aldri? Du er perfekt? Du er ett overmenneske og fullkommen?

Joda. Det har jeg gjort. Å jeg må innrømme at jeg kan si ting uten å ha tenkt over det.

Men når trådstarter spør om den hun er sammen med om han har klina med en annen jente og han nekter selv om hun vet at han juger, så skal han si sannheten.

Lenke til kommentar

Ts her

OPPDATERING!!

Jeg har skrevet litt frem og tilbake med denne jenten, og det kom frem kjæresten min var veldig giret på henne og det virka for hu som han ville ha sex men at hun sa nei, fordi hun holdt på med en annen på den tiden.

Nå kommer kjæresten til meg om 10 min. Hva skal jeg gjøre?

At han kanskje prøvde å ha sex med henne den gang, gjør saken litt verre. Hva synes dere? :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Det er vel sånn gutter er.

Men jeg synes du bør ta det opp med ham. Verre er det ikke. Viktig å gjøre han klar over hvordan dette påvirket deg.

Lenke til kommentar

Joda. Det har jeg gjort. Å jeg må innrømme at jeg kan si ting uten å ha tenkt over det.

Men når trådstarter spør om den hun er sammen med om han har klina med en annen jente og han nekter selv om hun vet at han juger, så skal han si sannheten.

Hvor står det at de var sammen da han løy til henne? Det jeg har fått med meg er at de ikke var ''definert kjærester da, men holdt på'' (les førsteposten).

At han kanskje prøvde å ha sex med henne den gang, gjør saken litt verre. Hva synes dere? :(

Kommunikasjon er viktig i forholdet uansett så hvis du føler at du må ta det opp med han så gjør du det, men husk at dere ikke var sammen da, som jeg skrev tidligere så er du nok mye mer for han nå enn det du var da.

Lenke til kommentar

Hvis han nekter på at det har skjedd så betyr det jo på en måte at han juger da. Iallefall sånn jeg ser det. Er jo bare å si sannheten om man blir spurt om noe.

Men man må se på omstendighetene når han løy. De var på ''dealer'n'' kan man vel kanskje si? Noe sånt noe? Uansett, hvor mange av de du ''driver på med'' er du like ærlig og tillitsfull til som hvis de skulle vært din kjæreste?

Jeg hadde ikke godtatt at kjæresten min løy til meg om noe sånt, men når vi rotet sammen så kunne jeg jo ikke gitt faen i om han var 100% ærlig eller ei, for jeg var hverken hans kjære, kommende kone, elsker, partner, osv på akkurat det tidspunktet, og ikke var han det for meg heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...