TMB Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Som tittelen tilsier. Er det noen forskjell på hva kablene klarer å overføre? Eller er det bare sender- og mottakerportene som har noe å si? Takker. Lenke til kommentar
umarex Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ja, og det står på kablene. Som regel følger det med kabler som hovedkortet støtter. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Er du sikker på det? Har Googlet en del og mange sier at det ikke er noen forskjell. Se også på 6:18 i denne videoen: Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Det brukes 7 wires hvor TX og RX data benytter to hver , og 3 wires brukes til gnd. Gode SATA kabler kan man benytte ,det er ingen forskjell fra foregående spesifikasjoner for det elekriske og pin layout. Mer at SATA.org uttaler følgende : And the same cables and connectors can be used for 6Gb/s as are used for the current SATA generation, but it is recommended to use quality components to ensure reliable operation at 6Gb/s. Så underforstått sies det at sannsynligheten for dataoverførings feil øker med SATA 6G om man bruker dårlige cheapo kabler. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Hvordan kan man se om man får den hastigheten man skal da? Altså si jeg har HK med en sata3-port, og en SSD med sata3-port, men bruker en kabel som er merket "sata II", hvordan kan jeg sjekke om jeg faktisk får 6Gb/s? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 SIW, "Storage Devices" viser "Transfer mode (Current / MAX). Antar det er informasjonen du er ute etter. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 SIW, "Storage Devices" viser "Transfer mode (Current / MAX). Antar det er informasjonen du er ute etter. Jeg har ikke enda kjøpt meg hovedkort med SATA/600-porter, så derfor jeg tenkte å finne ut av dette imens. Men, jeg prøvde SIW nå. For tiden er min SSD koblet til mitt HKs SATA/300-port. Alikevel viser SIW at den er koblet til SATA/600....så SIW er kanskje ikke til å stole på alikevel. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Intel RST viser dette under Manage - select disk - Advanced Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå