Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med teorikurs.

6ykriss

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal begynner på sertifikatet, og trenger litt hjelp av dere. Jeg slitet litt med teoritentamen. "Spesielt når det er så masse lure spørsmål." Jeg gjør testen igjennom Teoritentamen.no

Når jeg leser går det ut igjen på andre siden av øret :thumbdown:

Så jeg lurer litt på hva er "Praktisk Teori"?

En annen ting jeg meldte meg på mørkekjøring for noen par dager siden, lurer på hvordan dette foregår? Skal vi sitte et par stykker i en bil å følge med hva sjåføren sier?

Setter stor pris på et godt svar. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mørkekjøring blir gjennomført ved at dere drar ut i to biler, på en mørk landevei etc. og tester hvor langt de forskjellige lysene rekker.

Når det komer til teoriprøva, så er det viktig at du skjønner og forstår kap 8, ettersom dette er det mest grunleggende. Når jeg tok lappen for et halvt år siden, var det alt jeg leste, resten av tiden brukte jeg bare på teoritentamen! hvis ikke er det som regel også kurs satt i gang av de forskjellige skolene, dette kan være greit hvis du sliter med å lese i boka.

Lenke til kommentar

Mørkekjøring blir gjennomført ved at dere drar ut i to biler, på en mørk landevei etc. og tester hvor langt de forskjellige lysene rekker.

Når det komer til teoriprøva, så er det viktig at du skjønner og forstår kap 8, ettersom dette er det mest grunleggende. Når jeg tok lappen for et halvt år siden, var det alt jeg leste, resten av tiden brukte jeg bare på teoritentamen! hvis ikke er det som regel også kurs satt i gang av de forskjellige skolene, dette kan være greit hvis du sliter med å lese i boka.

Takk.

Akkurat det svaret jeg trengte. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter du med og fårstå spørsmålene på teorien kan du søke om å få ta den muntlig der du sitter og prater med sensor om spørsmålene og får forklare svaret til han.

Men som regel etter en del kjøretimer kommer teorien av seg selv,

gjorde det hvertfall for meg, for det er når du kommer ut i trafikken at du faktisk kan sette teori og praksis ilag.

Mørkekjøringen er kjempelett, man skal blant annet se hvor vanskelig det er og se folk uten refleksvest og med og se forskjellen med lang lys og nærlys.

og forhåpentligvis har du ikke en gal sjaførlærer som slår av lysene mens han kjører

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...