6ykriss Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei. Jeg skal begynner på sertifikatet, og trenger litt hjelp av dere. Jeg slitet litt med teoritentamen. "Spesielt når det er så masse lure spørsmål." Jeg gjør testen igjennom Teoritentamen.no Når jeg leser går det ut igjen på andre siden av øret Så jeg lurer litt på hva er "Praktisk Teori"? En annen ting jeg meldte meg på mørkekjøring for noen par dager siden, lurer på hvordan dette foregår? Skal vi sitte et par stykker i en bil å følge med hva sjåføren sier? Setter stor pris på et godt svar. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Moped eller bil? Kan være greit å spesifisere Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 "Praktisk teori" er kanskje å se hvordan teorien (læreboka) utføres i praksis (kjøreundervisning)? Mørkekjøring er kjøreundervisning der bilens eget lys er hovedlyskilden. Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Moped eller bil? Kan være greit å spesifisere Hehe, Ja, dessverre. Glemte det helt. Jeg skal ta lappen på bil. Lenke til kommentar
leorat Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Mørkekjøring blir gjennomført ved at dere drar ut i to biler, på en mørk landevei etc. og tester hvor langt de forskjellige lysene rekker. Når det komer til teoriprøva, så er det viktig at du skjønner og forstår kap 8, ettersom dette er det mest grunleggende. Når jeg tok lappen for et halvt år siden, var det alt jeg leste, resten av tiden brukte jeg bare på teoritentamen! hvis ikke er det som regel også kurs satt i gang av de forskjellige skolene, dette kan være greit hvis du sliter med å lese i boka. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ta prøver på nett. Mange av spørsmålene der er like som på teoriprøva. Det koster 20,- eller noe, men er verdt det! Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Ta prøver på nett. Mange av spørsmålene der er like som på teoriprøva. Det koster 20,- eller noe, men er verdt det! Jeg gjør testen på Teoritentamen.no Det skal være en god side. Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Mørkekjøring blir gjennomført ved at dere drar ut i to biler, på en mørk landevei etc. og tester hvor langt de forskjellige lysene rekker. Når det komer til teoriprøva, så er det viktig at du skjønner og forstår kap 8, ettersom dette er det mest grunleggende. Når jeg tok lappen for et halvt år siden, var det alt jeg leste, resten av tiden brukte jeg bare på teoritentamen! hvis ikke er det som regel også kurs satt i gang av de forskjellige skolene, dette kan være greit hvis du sliter med å lese i boka. Takk. Akkurat det svaret jeg trengte. Lenke til kommentar
TheOnlySolo Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Sliter du med og fårstå spørsmålene på teorien kan du søke om å få ta den muntlig der du sitter og prater med sensor om spørsmålene og får forklare svaret til han. Men som regel etter en del kjøretimer kommer teorien av seg selv, gjorde det hvertfall for meg, for det er når du kommer ut i trafikken at du faktisk kan sette teori og praksis ilag. Mørkekjøringen er kjempelett, man skal blant annet se hvor vanskelig det er og se folk uten refleksvest og med og se forskjellen med lang lys og nærlys. og forhåpentligvis har du ikke en gal sjaførlærer som slår av lysene mens han kjører Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Var på mørkekjøring i går. Kjekt det! Fikk iallefall sitte på med V60 Lenke til kommentar
TheOnlySolo Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Heldig du, Vi hadde Mazda 6 Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Ja. Hvor hører du til? Om det var i Bergen het den iallefall centrum trafikkskole ? Lenke til kommentar
TheOnlySolo Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hehe er nok langt oppi nord jeg. Helt øverst i Nordland så Bare 3 rundkjøringer her og 4 lyskryss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå