Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Polere bilen, hvilken polering?


Anbefalte innlegg

Selv bruker jeg Meguiars G220 (DA) til polering og lett rens/rubbing, og til de tyngre jobbene bruker jeg en roterende Makita-maskin..

 

Med en roterende maskin øker sjangsen for å brenne/koke lakken, så da lønner det seg å ha litt erfaring eller være veldig ydmyk med maskinen og prøve seg fram litt.

 

Min erfaring var å vere ekstremt forsiktig med plast. Der gjorde eg tabben min med roterande. Heldig ordna det seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plastfangere og særlig på hjørner og kanter osv bør man være ekstremt forsiktig. Jeg har selv gjort tabben med å få lakken til å flasse av på en kant, det ble ikke for varmt, men jeg var litt for hard mot kanten + at det var plastfanger. Lakk sitter dårlig på plast. :)

Lenke til kommentar

Ullpute og heavy cut cleaner = 110% fokus, hvis ikke så forsvinner lakken som dugg for solen, spes på hjørner/kanter på karossen :)

 

Å?

 

Slik eg har forstått det skulle det generere mindre varme enn cut pad og heavy rubbing polish.

 

Det var nemleg den feilen eg gjorde. Glømte det heilt av. Cut pad og S03gold, og då var lakken long gone. Men på resten av bilen gikk det veldig bra.

Lenke til kommentar

Lakken er som regel mye tynnere i hjørner og kanter enn ellers, er sikkert den han mener. Ull har mer cut og mindre varmegang enn pads, men gir fra seg hologrammer og mikroswirls i massevis... :)

Mange ganger må man gå over med gul rubbing pad og S3G etter S3G på ull...

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Ok. Ser lengre oppe at den må rubbes. Hvilken billig maskin er grei? Biltema sin til 200,- helt grei? Eller er det ikke polerings maskin det er snakk om?

Ser du nevner biltema maskin til 200,- Da er det sikkert denne du mener. Totalt ubrukelig!

Skal du ha billig Biltema maskin så gå for den med 2 hoder:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...