1i1i1i1i1 Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Heisann. =) Har tenkt å polere bilen, og hvilken polerings middel anbefaler dere? Bilen er rød, og har begynt og falme. Har hørt man skal bruke voks etter polering for at poleringen skal holde lenger? Hadde vært takknemlig hvis du skrev ned alt jeg trenger for å polere den blank. =) Har polert den før, men da falmet den igjen etter en liten stund. Men da mener jeg å huske at jeg kun brukte polering, ikke noe voks utenom. Trengs det lakkrens også? Har ikke tenkt å bruke hundrevis av kroner på dette, polering til maks 150 kr. Takker på forhånd. =) Lenke til kommentar
K N Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Jo mer penger du legger i det, jo penere blir det. Du burde bruke lakkrens slik at poleringen "setter" seg litt bedre, og gir bedre beskyttelse, det gjør voksen også. Grunnen til at du bruker lakkrens er for å fjerne div. flekker som har satt seg godt fast i lakken og komme deg litt inn på den ellers. "Matte" den ned på en måte. Deretter tar du på polering for å få den til å skinne igjen. Lakkrens er veldig viktig prosess. Jeg bruker auto glym, og er kjempefornøyd. Har prøvd å polere med turtle før, ikke helt fornøyd, men lakkrensen er grei. Endret 8. oktober 2011 av Floff Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Jo mer penger du legger i det, jo penere blir det. Du burde bruke lakkrens slik at poleringen "setter" seg litt bedre, og gir bedre beskyttelse, det gjør voksen også. Grunnen til at du bruker lakkrens er for å fjerne div. flekker som har satt seg godt fast i lakken og komme deg litt inn på den ellers. "Matte" den ned på en måte. Deretter tar du på polering for å få den til å skinne igjen. Lakkrens er veldig viktig prosess. Jeg bruker auto glym, og er kjempefornøyd. Har prøvd å polere med turtle før, ikke helt fornøyd, men lakkrensen er grei. Ok. Er dette en grei lakkrens? http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/lakkrens/bilxtra-lakkrens/ Hva koster auto glym, og hvor selges denne? Ellers er denne en bra polering? http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/bilvoks/meguiars-deep-crystal-polish/ Den inneholder voks også om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Lakkrens er kjempegøy på biler med tett farge der du faktisk kan få et knall resultat, selv for hånd du får da reingjort lakken bedre enn bare med polish, og du kan endre fargen drastisk om den har begynt å falme. Lakkforseiling (syntestisk) har en del for seg i forhold til beskyttelse nå som vinter og salt er på vei Voks trengs ikke da, men gir gjerne litt ekstra glans og lar deg beholde lakkforseilinga fram til saltet kommer i hvertfall, men du kan også legge en syntetisk voks på lakkforseilinga.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Jo mer penger du legger i det, jo penere blir det. Du burde bruke lakkrens slik at poleringen "setter" seg litt bedre, og gir bedre beskyttelse, det gjør voksen også. Grunnen til at du bruker lakkrens er for å fjerne div. flekker som har satt seg godt fast i lakken og komme deg litt inn på den ellers. "Matte" den ned på en måte. Deretter tar du på polering for å få den til å skinne igjen. Lakkrens er veldig viktig prosess. Jeg bruker auto glym, og er kjempefornøyd. Har prøvd å polere med turtle før, ikke helt fornøyd, men lakkrensen er grei. Ok. Er dette en grei lakkrens? http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/lakkrens/bilxtra-lakkrens/ Hva koster auto glym, og hvor selges denne? Ellers er denne en bra polering? http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/bilvoks/meguiars-deep-crystal-polish/ Den inneholder voks også om jeg ikke tar feil? Har aldri brukt BilXtra-produkter selv, men de skal være bra til prisen visstnok Hva gjelder Meguiars-produktet du har funnet der er det en naturlig voks, ikke en polish i ordets rette forstand.. Det er en produktserie med, fra venstre til høyre: Lakkrens, polish og så voks der du har linket til voksen Lenke til kommentar
Bister Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Har blitt en del polering nå på høsten på bilene til de i familien. Har da brukt Meguiars 3 step, har gjort ting i denne rekkefølgen. Vasket Tørket Meguiars Quick Clay Meguiars Deep Crystal System Har hvertfall brukt dette på 4 forskjellige biler nå og synes det gir et godt resultat Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Jo mer penger du legger i det, jo penere blir det. Du burde bruke lakkrens slik at poleringen "setter" seg litt bedre, og gir bedre beskyttelse, det gjør voksen også. Grunnen til at du bruker lakkrens er for å fjerne div. flekker som har satt seg godt fast i lakken og komme deg litt inn på den ellers. "Matte" den ned på en måte. Deretter tar du på polering for å få den til å skinne igjen. Lakkrens er veldig viktig prosess. Jeg bruker auto glym, og er kjempefornøyd. Har prøvd å polere med turtle før, ikke helt fornøyd, men lakkrensen er grei. Ok. Er dette en grei lakkrens? http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/lakkrens/bilxtra-lakkrens/ Hva koster auto glym, og hvor selges denne? Ellers er denne en bra polering? http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/bilvoks/meguiars-deep-crystal-polish/ Den inneholder voks også om jeg ikke tar feil? Har aldri brukt BilXtra-produkter selv, men de skal være bra til prisen visstnok Hva gjelder Meguiars-produktet du har funnet der er det en naturlig voks, ikke en polish i ordets rette forstand.. Det er en produktserie med, fra venstre til høyre: Lakkrens, polish og så voks der du har linket til voksen Ok, men kan ikke finne polish til Meguiars? Det er tre Meguiars (røde flasker) men det er under kategorien bilvoks. Men det er ingen kategori polering på bilxtra? Trenger jeg rød farget polish, eller kan jeg bruker helt vanlig. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Alle produktene du trenger ligger i den rullgardinen inne på linken du har delt Der ligger alle tre flaskene Du trenger ikke rødfarget polish nei, polishen til Meguiars er brunaktig om jeg ikke husker helt feil. Endret 8. oktober 2011 av Bister Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Alle produktene du trenger ligger i den rullgardinen inne på linken du har delt Der ligger alle tre flaskene Du trenger ikke rødfarget polish nei, polishen til Meguiars er brunaktig om jeg ikke husker helt feil. Javel. Så rød farget polering gir ikke bedre resultat? Men da blir det nok Bilxtra sin lakkrens, og Meguiars polering. Noe gode bilshampoer? Noen som har erfaring med denne? http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/vask/bilxtra-bilshampo/ Men det er vel ikke så nøye, bare det er såpevann? =) Endret 8. oktober 2011 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Bister Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Er jo forskjell å hvor mild såpen er, men før polering skal det vel ikke ha så mye å si Men etter polering så kan det jo være greit at såpa er grei mot voksen din slik at den holder lenger, men det har også med blandingsforhold å gjøre. Bilxtra bilshampoen har jeg ikke noe erfaring med, men personlig bruker jeg Meguiars Får vel det man betaler for, men det er jo opptil hver enkelt Edit: La til lenke. Endret 8. oktober 2011 av Bister Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Er jo forskjell å hvor mild såpen er, men før polering skal det vel ikke ha så mye å si Men etter polering så kan det jo være greit at såpa er grei mot voksen din slik at den holder lenger, men det har også med blandingsforhold å gjøre. Bilxtra bilshampoen har jeg ikke noe erfaring med, men personlig bruker jeg Meguiars Får vel det man betaler for, men det er jo opptil hver enkelt Edit: La til lenke. Mye nyttig hjelp, takk for hjelp alle sammen. Men støtfangeren som er av plastikk er falmet også. Noen man kan bruke for å få svartfargen tilbake? Kom over denne? http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/vask/bilxtra-plast-gummifornyer/ Rett produkt? Endret 8. oktober 2011 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Bister Skrevet 8. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2011 Owatrol Polytrol skal visst være en ganial plastfornyer, har ikke fått prøvd denne selv enda, men har kjøpt den. Fåes kjøpt på Jernia blant annet, kunne ikke finne noen steder å kjøpe det på nettet hvertfall. Men den blir anbefalt flere steder hvertfall har jeg sett Lenke til kommentar
Bister Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 For plasten er vel ikke lakkert? Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Ikke for å avbryte samtalen. Men lakkrens, skal det smøres utover også fjerne den etter på? Evt med hva? Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 For plasten er vel ikke lakkert? Nei, den er ikke lakkert. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 For plasten er vel ikke lakkert? Nei, den er ikke lakkert. Da skal Owatrol Polytrol visstnok være veldig bra Ikke for å avbryte samtalen. Men lakkrens, skal det smøres utover også fjerne den etter på? Evt med hva? Lakkrens føres på og fjernes med enn gang med mikrofiberklut Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Går det an å bruke polergarn istedet for mikrofiberklut? Endret 9. oktober 2011 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Bister Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Mikrofiberklut er å foretrekke, da du for vekk mer av voksen spør du meg. Men alt er vel opp til hver enkelt Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 Mikrofiberklut er å foretrekke, da du for vekk mer av voksen spør du meg. Men alt er vel opp til hver enkelt Ok.. Avfettning, er det nødvendig? Den er ikke vasket på en stund, så det hadde vel kanskje vært greit? Lenke til kommentar
Bister Skrevet 9. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2011 avfetting er nok ikke dumt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå