Gå til innhold

Overklokke FSB på Duron?

d_jay

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en mindre meltdown måtte jeg av økonomiske årsaker bytte ut min kjære T-bird 1.0 AXIA som gjerne kjørte på 1.4, med en Duron 1.1. Det var det eneste som var på lager.

Så mitt spørsmål er, må man jokke masse med blyantstreker for å overklokke fsb? Må være masse ytelse å hente der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

d_jay skrev (2002-02-06 20:59):

Hei!

Etter en mindre meltdown måtte jeg av økonomiske årsaker bytte ut min kjære T-bird 1.0 AXIA som gjerne kjørte på 1.4, med en Duron 1.1. Det var det eneste som var på lager.

Så mitt spørsmål er, må man jokke masse med blyantstreker for å overklokke fsb? Må være masse ytelse å hente der...

Det er ikke mye å jokke sammen et par 5lt1 broer... Jeg har gjort det, satt ned multiplier fra 12 til 7(!) og bushasighet på 185 :smile: Er ganske fornøyd med det egentlig, men er ikke fornøyd med at prosessoren ikke er stabil på over 1333MHz :sad: Kjører den på 1300 for å kjøre så høy bus, skal jeg skjøre opp de siste 33mhz så må jeg velge lavere fsb og høyere multiplier og det fører til dårligere ytelse totalt sett :sad:

Har tulatin utganven av duron, det er vel bare den som exsisterer over 1.0GHz !?

Har låst opp cpu også :smile: Ikke mye jobb, når du vet hva som skal gjøres og har gjort det 5-6 ganger før så går det ganske greit :smile:

Det er heller ikke sikkert at du får klokket prosessoren like langt uten å ha låst den opp, det var tilfellet med min nå døde XP1500 :sad:

Kjører foresten:

ABIT KR7A

Taisol med kobberinlegg 47grader under full load (jallavifte som ikke bråker så mye, vannavkjøling er under montering :smile: )

Twinmos PC2700 cl 2,5@2 og 1st command og ellers ganske aggresiv timing, er satt for best ytelse, med tanke på fsb og timing.

Duron 1.2 :smile:

TT kjøling på minnbrikkene

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-07 11:10, heraldo skrev:

du trenger ikke å gjøre noe med cpu for å klokke fsb, har abit kt7a hk og duron 900@1085, har bare valgt 120 i fsb, vcore opp 0.25V. Går sikkert greit ned mer, har ikke prøvd ennå. Har bare låst opp L1 broene for valg av multiplier

Joda, tenkte meg at det skulle gå an uten større jokk. Har prøvd de blyantstrekene før, og det ble bare trøbbel etterhvert. Det jeg tenkte på var å tyne cpu'en litt på fsb. Har 133-ram, så det skulle gå bra, ville bare vite om noen andre hadde prøvd det før meg uten at det ble total systemkrasj...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...