odin78 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Først noen ord om meg. Jeg flyttet til Brasil for 6 år siden. Når det er sagt så bor jeg enda i Norge ifølge folkeregisteret. Jeg jobber i nordsjøen og jobber 2/4 rotasjon. Jeg begynnte å investere stort i Brasil i 2006 da det var skikkelig boom i økonomien der og etterspørselen var enorm. Jeg drev med kjøp og salg av bolig og 2 millioner NOK ble til 4 millioner i løpet av 4 år. Det var ikke lett, fordi å investere i Brasil må man hele tiden kjempe mot byråkrati og lover og regler man knapt skjønner bæret av. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpte nye boliger for deretter å leie ut. Jeg har blitt kjent med boligmarkedet svært godt og vet hvilke steder som er veldig "hotte" for tiden. 6 leiligheter er blitt kjøpt i strategiske plasser der jeg vil sikre inntekter året rundt. Nå trenger jeg allikevel råd. Jeg har gjort en klassisk megatabbe! Møbler, hvitevarer, gardiner, sengtøy, planter til hagen, svømmebasseng osv er ganske dyrt i Brasil. Jeg har 6 leiligheter som skal møbleres før de kan leies ut. 3 leiligheter står nesten klare, men jeg mangler litt enda. Siden jeg har solgt alt jeg eier i norge får jeg ikke lån uten sikkerhet i bolig i norge. Jeg er gjeldsfri, men det hjelper allikevel ikke ifølge banken. Jeg trenger en ca 200.000 NOK til å klargjøre alt. Er forbrukslån lurt? Jeg klarer jo fint å betale 3-4000 NOK i måneden, men jeg lurer på om det er noe jeg har oversett her... finnes det billigere alternativer enn forbrukslån? Lenke til kommentar
KS Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hva slags leiligheter er dette? Du skal bruke 70.000 kr per leilighet til innredning? I Brasil? Lenke til kommentar
odin78 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Hva slags leiligheter er dette? Du skal bruke 70.000 kr per leilighet til innredning? I Brasil? Egentlig er det 4 leiligheter jeg har bygget selv på en større tomt. 2 av disse leilighetene er ferdig møblert og klare til utleie. Hagen er ganske stor og det er lagt plen allerede. Jeg vil møblere de to siste leilighetene + at jeg har ønske om å bygge basseng for å tiltrekke flere gjester. Et basseng i størrelse 10 X 8 meter koster ca 80.000 NOK. Det vil koste minst 40-50.000 for møbler og hvitevarer pr leilighet. Da snakker vi i underkant av 200.000. De 2 andre leilighetene jeg eier ligger et annet sted. Jeg bor foreløpig i den ene leiligheten, den siste er straks klar for utleie, mangler bare gardiner som skal sys. Vanskelig å forklare alt, men har en webside som ikke er ferdig enda, der det er lagt ut noen bilder allerede om dere ønsker å se. http://www.oasisbrazil.com/Oasis_Brazil/Welcome Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Mine 2 cents er at du har virkelig ordnet det til for deg selv. Bra jobba! Det står respekt av å bygge seg opp i et annet land, iallefall på andre siden av planeten. Hva angår forbrukslån så er det ingen tabbe så lenge du vet du har sikker inntekt og kan betale tilbake asap. Noe jeg antar du klarer med jobb i nordsjøen og leieinntekter fra leilighetene dine. Hvorfor kan du ikke ta opp lån i Brasil med sikkerhet i de forresten? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Går det ikke an å leie møbler? Lenke til kommentar
odin78 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Mine 2 cents er at du har virkelig ordnet det til for deg selv. Bra jobba! Det står respekt av å bygge seg opp i et annet land, iallefall på andre siden av planeten. Hva angår forbrukslån så er det ingen tabbe så lenge du vet du har sikker inntekt og kan betale tilbake asap. Noe jeg antar du klarer med jobb i nordsjøen og leieinntekter fra leilighetene dine. Hvorfor kan du ikke ta opp lån i Brasil med sikkerhet i de forresten? Takk for det. Jeg har fått mye hjelp fra flinke folk der nede, pluss en porsjon flaks! Jeg har åpnet bankkonto i Brasil, så det er ikke noe problem å få lån der. Problemet er at renta fortsatt er svært høy i Brasil, og i og med at jeg får lønn direkte til min konto i Norge hver måned er det greit å bare la banken trekke lånet direkte samme dag som lønna kommer inn. Det som er greia er at oppstartsfasen, der man skal legge boligen sin ut på markedet og markesdsføre den kan være noe treg i starten. Jeg har allerede fått mye etterspørsel fra folk om å leie, men jeg tror ikke det vil ta av før om kanskje 1-2 år. Rett før og rett etter VM 2014 tror jeg nok at alt vil være i boks Derfor hadde det vært ønskelig å finne billigst mulig alternativ der jeg slipper å betale så altfor mye i perioden der jeg holder på å ferdigstille alt. Men jeg begynner å innse at forbrukslån er eneste alternativ. Mange har snakket om å ta det på kredittkort der jeg betaler det ene med det andre, og bare rullerer slik, men det er for lett å komme ut av kontroll tror jeg. Leie møbler har jeg aldri hørt om. Jeg vil helst kjøpe møbler som passer bra til leilighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå