Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av minne

C..

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det kanskje var på tide å oppgradere minne på PC-en litt nå, har bare 4 GB å tenkte å oppgradere slik at jeg fikk 8 GB, eller burde jeg ha mer? Maskinen brukes først og fremt til gaming og film. Nå har jeg Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB og et MSI 870A-G54 hovedkort. Noe dere har å anbefale? Prisen vil jeg helt ikke skal være alt for høy, men vil ha kvalitet i det jeg eventuelt kommer til å kjøpe. På forhånd takk!

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte det kanskje var på tide å oppgradere minne på PC-en litt nå, har bare 4 GB å tenkte å oppgradere slik at jeg fikk 8 GB, eller burde jeg ha mer? Maskinen brukes først og fremt til gaming og film. Nå har jeg Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB og et MSI 870A-G54 hovedkort. Noe dere har å anbefale?

8Gb holder faktisk til ditt bruk med mindre du virkelig multitasker eller liker å ha åpne flere programmer så du kan bruke dem ved behov (noe jeg gjør når jeg jobber med videofiler og bilder + dokumenter ) , personlig har jeg greid meg fint med 8Gb de siste 4 årene, men ser faktisk at jeg har kunnet utnyttet enda mer minne i noen tilfeller.

Men siden man kan få 16Gb 1600 minne for ca 750 kroner så ser jeg personlig ingen grunn til å ikke kjøpe såpass mye minne om man har muligheten selv om man ikke får utnyttet alt med en gang (men det lar seg gjøre faktisk om man ønsker det).

• Liker 1
Lenke til kommentar

8Gb holder faktisk til ditt bruk med mindre du virkelig multitasker eller liker å ha åpne flere programmer så du kan bruke dem ved behov (noe jeg gjør når jeg jobber med videofiler og bilder + dokumenter ) , personlig har jeg greid meg fint med 8Gb de siste 4 årene, men ser faktisk at jeg har kunnet utnyttet enda mer minne i noen tilfeller.

Men siden man kan få 16Gb 1600 minne for ca 750 kroner så ser jeg personlig ingen grunn til å ikke kjøpe såpass mye minne om man har muligheten selv om man ikke får utnyttet alt med en gang (men det lar seg gjøre faktisk om man ønsker det).

Jeg skjønner, men da tror jeg nok 8 GB vil holde mer enn nok med det første for min del, med tanke på at jeg multitasker veldig lite. Så kan jeg eventuelt bare oppgradere etterhvert vis jeg merker at jeg burde ha mer med tiden. Noe du har å anbefale?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte det kanskje var på tide å oppgradere minne på PC-en litt nå, har bare 4 GB å tenkte å oppgradere slik at jeg fikk 8 GB, eller burde jeg ha mer? Maskinen brukes først og fremt til gaming og film. Nå har jeg Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB og et MSI 870A-G54 hovedkort. Noe dere har å anbefale? Prisen vil jeg helt ikke skal være alt for høy, men vil ha kvalitet i det jeg eventuelt kommer til å kjøpe. På forhånd takk!

Har samme hovedkort og oppdaget i ettertid at det ikke støttet 1600MHz minnebrikker. Har vurdert å kjøpe disse:

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Minne/DDR3-1600Mhz/Kingston/Kingston-HyperX-8-GB-kit-DDR3-1600-MHz-2x4GB,-CL9-9-9-27,-240-pin,-XMP,-Grey-45701-p0000160165.aspx

Spiller det noen rolle at brikkene er 1600Mhz, poenget er vel bare at hovedkortet ikke lar de kjøre på mer enn 1333MHz?

Lenke til kommentar

At hovedkortet offisielt ikke støtter 1600Mhz betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan kjøre på 1600Mhz om jeg husker rett , men man må som regel rote litt med oppsettet via bios og overclocke litt for å få det til stabilt.

Om man derimot velger å kjøre på lavere Mhz så kan man ofte justere på Latency så at minnet faktisk reagerer kjappere selv om det ikke kjører på 1600Mhz.

Personlig er jeg glad I corsair sine minnebrikker , bygde en maskin for min lillesøster som er mildt sagt uheldig med alt hun tar i av elektronikk (og hun er 24) og den siste gangen hun greide å drepe pcen via kaffesøl så var det faktisk kun minnebrikkene som overlevde og som var helt feilfrie selv med en kraftig duft av kaffe :p

Her har du noen du kan velge : http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11209&mfr=CORSAIR&filter=A00056.K235906.PRICE.-500.&sortBy=p&zbo2=true

Viktig å huske at noen av brikkene ikke er lavprofil og dermed kan du få problemer om du har en kjøler som trenger plass.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg glad I corsair sine minnebrikker , bygde en maskin for min lillesøster som er mildt sagt uheldig med alt hun tar i av elektronikk (og hun er 24) og den siste gangen hun greide å drepe pcen via kaffesøl så var det faktisk kun minnebrikkene som overlevde og som var helt feilfrie selv med en kraftig duft av kaffe :p

Her har du noen du kan velge : http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11209&mfr=CORSAIR&filter=A00056.K235906.PRICE.-500.&sortBy=p&zbo2=true

Viktig å huske at noen av brikkene ikke er lavprofil og dermed kan du få problemer om du har en kjøler som trenger plass.

Har aldri hatt noe annet enn corsair og alltid vært fornøyd med dems minnebrikker så blir nok det nå også. Jeg har jo denne nå, burde jeg kjøpe lik som jeg har eller kan jeg beholde den jeg har og kjøpe noen andre som kanskje er bedre eller er det best at alle minnebrikkene er helt like? Eller er den jeg har fra før av bra nok slik at jeg bare kan kjøpe en lik en til? Eventuelt hvilke er å anbefale, kan veldig lite om minnebrikker så vet ikke hva som er bra og ikke. :)

Lenke til kommentar

Den er grei, da gjør jeg nok det i løpet av neste uke. Kanskje jeg like så godt kan investere i to slike, blir ca 400,- og det er jo ikke mye og da får jeg jo til sammen 16Gb.

Tusen takk for hjelpen Malvado! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...