Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finne hverandre?.?.?

Anbefalte innlegg

jeg og min bror har kommer hjem fra ferie og nå plages vi med å finne hver andre i nettverket....første gangen vi koblet til tok det ett par dager så kom det bare plutselig..vet ike hva vi gjorde...vi kobler til nettet via en hub...trenger hjelp!!!!!!noen tips???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva forno??

ps har valgt å koble til internett via en gateway men kobler egentlig med en hub...men tok jeg å koble via hub i innstalasjon kom det brann mut og jeg leste følgende:Denne datamaskinen kobles til Internett direkte eller gjennom en nettverkshub. Andre datamaskiner på nettverket kobles også til Internett direkte eller gjennom en hub.

Denne nettverkskonfigurasjonen har vanligvis et eksternt DSL- eller kabelmodem koblet til en Ethernet-nettverkshub. De andre datamaskinene på nettverket er også koblet til nettverkshuben. Hver enkelt datamaskin på nettverket har en direkte tilkobling til Internett ved hjelp av nettverkshuben og DSL- eller kabelmodemet slik det blir vist i denne illustrasjonen. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du bruker denne nettverkskonfigurasjonen, se Individuelle Internett-tilkoblinger i Oversikt over nettverkskonfigurasjoner.

Hvis du bruker denne konfigurasjonen for hjemme- eller kontornettverket, anbefales det at deling av filer og utskrift deaktiveres i TCP/IP-protokollen og aktiverers i IPX/SPX-protokollen. Hvis du deler filer og mapper på datamaskinene ved hjelp av TCP/IP-protokollen, vises de på Internett. Du aktiverer IPX/SPX for deling av filer og utskrift bare hvis du bruker denne nettverkskonfigurasjonen hjemme eller på kontoret.

Dette er ikke en anbefalt nettverkskonfigurasjon. Den eksponerer alle datamaskinene i nettverket direkte på Internett, og skaper derfor mulige sikkerhetsproblemer. Det anbefales at det finnes en sikker vertsenhet, for eksempel en datamaskin som kjører Windows XP der Deling av Internett-tilkobling og Bannmur for Internett-tilkobling er aktivert, eller bruke en gateway.

ipx/spx??? er det ett valg???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...