nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 jeg og min bror har kommer hjem fra ferie og nå plages vi med å finne hver andre i nettverket....første gangen vi koblet til tok det ett par dager så kom det bare plutselig..vet ike hva vi gjorde...vi kobler til nettet via en hub...trenger hjelp!!!!!!noen tips??? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Sjekk IP adressene til begge maskinene Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 hva med det? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 de skal ikke være like, skru av alt til og med switch/hub og start opp på nyt, kan hende dette hjelper Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 nei det hjalp ikke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Prøv først om TCP/IP er i orden. Skriv ping adresse der "adresse" er IP addresse til den andre maskinen. Funker det? Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 du kan vel skrive ping og brukernavnet til bror din så ser du om dere finner hverandre. Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 skrive ping osv...hvor? Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 skreiv det inn i kjør: fikk svar fra min bror maskin så gikk vinduet bort hva nå....???? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Da er forbindelsen i orden. Det som mangler er Netbios oppsett. Sett begge maskinene til å være medlem av samme Workgroup, og sett på sharing på diskene. Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 har gjort alt det der men nå kunne jeg finne han på lan game i cs men der komm jeg så vidt inn om hadde 400 i ping :-? noen tips? Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 ps selv om jeg ikke kan se min bror kan jeg se mange andre ....(har kabel tilkobling) men det kan ikke min bror...er det noe feil i oppsettet hans? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 hva finner du med cmd > net view da? Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 hva forno?? ps har valgt å koble til internett via en gateway men kobler egentlig med en hub...men tok jeg å koble via hub i innstalasjon kom det brann mut og jeg leste følgende:Denne datamaskinen kobles til Internett direkte eller gjennom en nettverkshub. Andre datamaskiner på nettverket kobles også til Internett direkte eller gjennom en hub. Denne nettverkskonfigurasjonen har vanligvis et eksternt DSL- eller kabelmodem koblet til en Ethernet-nettverkshub. De andre datamaskinene på nettverket er også koblet til nettverkshuben. Hver enkelt datamaskin på nettverket har en direkte tilkobling til Internett ved hjelp av nettverkshuben og DSL- eller kabelmodemet slik det blir vist i denne illustrasjonen. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du bruker denne nettverkskonfigurasjonen, se Individuelle Internett-tilkoblinger i Oversikt over nettverkskonfigurasjoner. Hvis du bruker denne konfigurasjonen for hjemme- eller kontornettverket, anbefales det at deling av filer og utskrift deaktiveres i TCP/IP-protokollen og aktiverers i IPX/SPX-protokollen. Hvis du deler filer og mapper på datamaskinene ved hjelp av TCP/IP-protokollen, vises de på Internett. Du aktiverer IPX/SPX for deling av filer og utskrift bare hvis du bruker denne nettverkskonfigurasjonen hjemme eller på kontoret. Dette er ikke en anbefalt nettverkskonfigurasjon. Den eksponerer alle datamaskinene i nettverket direkte på Internett, og skaper derfor mulige sikkerhetsproblemer. Det anbefales at det finnes en sikker vertsenhet, for eksempel en datamaskin som kjører Windows XP der Deling av Internett-tilkobling og Bannmur for Internett-tilkobling er aktivert, eller bruke en gateway. ipx/spx??? er det ett valg??? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 hvilken isp har du? og hvordan har du koblet opp maskiner, hub, modem?? start > kjør > cmd [enter] > net view.. da ser du hvilke maskiner som befinner deg lokalt med deg.. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Skru av brannmur... og gå i Start - Kjør - og skriv 'pcens navn' Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 isp??? er tilkoblet via hub fant han ikke med net view eller n8s5a6 Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hvem leverer linja di.. og er oppsettet feks modem - hub - pc/pc. så vil jo ikke det funke med feks telenor... Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 monet ..kabel internett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå