tyttebærhue Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Grønnfink Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Frode Langdalen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei. Skarpt og detaljert bilde av finken, ville hatt litt mer luft i synsretingen. Flott lys og gode farger mot en dus fin bakgrunn. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Bra bilde dette. God skarphet, men med den blenderen blir jo dybdeskarpheten veldig liten. Det blir jo alltid en overveielse lukkerhastighet kontra blender. Mener å ane att en blits er avfyrt, eller er det solstreif på kvisten nærmest kamera . Den burde vært dempet noe. Fin bakgrund. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Helt nydelig dette, enig i mere lut foran og mindre bak. Lenke til kommentar
tyttebærhue Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Takk for kommentarer alle sammen :-) Utsnittet er et bevist valg, dette er et bilde som skal dokumentere arten, ikke nødvendigvis "riktig" i forhold til komposisjon, men jeg liker det tett på, kan tildels være enig i litt mindre luft bak, men ikke foran. Angående lyset ; det er ikke brukt blitz, er tillhenger av naturlig lys, bildet var en god del mørkere før bildebehandling, og kvisten var mye lysere, har gjort den så mørk jeg kan uten at det synes, histogrammet sier at bildet ikke er utbrent. Valget av blender er også bevist, kunne kansje brukt 5.6 men ikke særlig mer, det ville endret bakgrunnen for mye synes jeg. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg