Gå til innhold

Hvilken 2 TB Harddisk?

Anbefalte innlegg

Heisann! Har en 2 TB WD Cavair Black harddisk som jeg er veldig fornøyd med. Denne har jeg flest programmer på, Men det begynner å bli litt lite plass også. Så tenkte jeg skulle ha en 2 tb til. Det som jeg kommer til å ha er spill (uinstalerrte iso ripper) film,musikk,bilder (ikke så mange) og tvserier ( alt er rippet fra mine dvder (aka .iso)bortsett fra bildene). Hvilken burde jeg gå får? pris? så lav som mulig :) Tenkte først wd green, men har sett mye klaging på den, så leste jeg om Barracuda (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622010#reviews) som har fått en del posistive tilbakemeldinger (spessielt med han fyren som har holdt på så lenge) så da spør jeg dere forum orakler, hva er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det fortsatt spindown på de "grønne" diskene til WD ? Hater virkelig min WD eksterne , da den alltid skal spinne ned . må vente 5 sekunder for hver gang jeg skal ha tilgang til noen filer, om det er en stund siden jeg var innpå den sist

Gå inn på strømsparingsinstillingene dine og skru av "Skru av harddisker etter X sekunder".

Lenke til kommentar

Nja, WD diskene har en egen firmware som gjør at de spinner ned.

Jeg tror WD har ett verktøy på siden sin for å forandre dette, men har hørt historier at dette ikke fungerer på nyere Green disker.

Har ikke prøvd selv, jeg skyr de diskene der som pesten.

Lenke til kommentar

Er det fortsatt spindown på de "grønne" diskene til WD ? Hater virkelig min WD eksterne , da den alltid skal spinne ned . må vente 5 sekunder for hver gang jeg skal ha tilgang til noen filer, om det er en stund siden jeg var innpå den sist

Gå inn på strømsparingsinstillingene dine og skru av "Skru av harddisker etter X sekunder".

Det er ikke der det ligger , men i selve firmwaren til disken. Lastet ned et program fra WD sine hjemmesider, men får ikke valgt å slå denne funksjonen av.

Anbefaler alle å sjekke om disken har denne funksjonen før kjøp, da jeg kan garantere at det vil gå dere på nervene

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke en til "2 TB WD Cavair Black" ?

De nye har dual processing i kontroller kortet , 64MB cache sdram og SATA 6G støtte

Hvorfor? Jeg installerer spill på 2 tb, det eneste jeg kommer til å ha er filer, alt annet (programmer f.eks) går på blacken. + billigere med en av de green diskene

Lenke til kommentar

De nye har dual processing i kontroller kortet , 64MB cache sdram og SATA 6G støtte

Hvorfor? Jeg installerer spill på 2 tb, det eneste jeg kommer til å ha er filer, alt annet (programmer f.eks) går på blacken. + billigere med en av de green diskene

Da så ...

Da ville jeg også (som deg) vurdert denne over WD og Samsung sine green power disker

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622010#info

Review:

http://www.hardwaresecrets.com/article/Seagate-Barracuda-Green-2-TB-Hard-Disk-Drive-Review/1297/1

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Tenk langsiktig sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...