Gå til innhold

Oppgradering av pc-deler

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å legge litt cash i nye pc-deler.

Jeg har: Kabinett(Antec 900), Mus, Tastatur, Psu(Corsair hx750).

Det jeg tenker å skaffe meg i første omgang (denne måneden) er:

1 "Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz" ... 395,-

2 "Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB" ... 838,-

1 "MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort" ... 150,-

1 "ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155" ... 1 250,-

Det jeg tenker å skaffe meg i neste omgang (neste måned) er:

1 "OCZ 120 GB SSD 2,5" S-ATA III TRIM/GC" ... 1 350,-

1 "Intel Core i5 2500K Quad Prosessor" ... 1 675,-

1 "ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5" ... 1 300,-

2 "Samsung 24" LCD Syncmaster 2443BW" ... 4 500,-

Mine spm er som følger:

Er dette et balansert og ok oppsett til rundt 11.500?

Det den skal brukes til er Poker (derav 2 stk 1920 x 1200 for multi-tabeling), bildebehandlig etc (Creative Suite 5), noe spilling (spill av typen Fallout NV, Deuce EX etc) men jeg MÅ ikke ha alt på high, programering, og film/musikk/surfing etc.

Noe jeg kunne tenkt meg å prøve å lære meg, holde med på i tillegg kunne vært 3d/videoeditering, er det (meget) stor forskjell på 2500 vs 2600 på slikt hvis en tenker at det kun er på hobbybasis?

Tanken er å ha programmer på ssd disken, og filer på snurredisken i raid0 for sikkerhet.

Er den ssd disken jeg har valgt til å stole på? Vil nødig ha en som kræsjer e.l.

Håper på svar.

-wamp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du bestille i to omganger? Du får ikke gjort noe med hovedkortet og minnet uten CPU. Spar heller opp penger og kjøp alt samtidig.

Oppsettet ser greit ut. Jeg har samme SSD selv og er fornøyd med den. Men jeg kjøpte den som en oppgradering til en tre,fire år gammel maskin, tror jeg ville valgt en annen SSD til en ny maskin.

Jeg har også samme skjerm og er sånn passe fornøyd med den. Skulle jeg ha kjøpt ny skjerm i dag, ville jeg sterkt vurdert Dell U2412M i steden for.

Lenke til kommentar

Ok. Den skjermen du linket til så jo veldig bra ut. Takk for tipset, tror jeg bytter til den.

Hva for SSD ville du valgt istedenfor den jeg har valgt?

Grunnen til at jeg har valgt å kjøre det i 2 omganger er at jeg helt sikkert skal ha det i første pakke, men er litt usikker til om jeg trenger/må ha det i "pakke 2". Så det hadde jeg tenkt å se ann etter hvordan det funker med pakke 1 opgraderingene.

har 1920 x 1080 idag, og skulle gjerne hatt 1920 x 1200, men kan se det ann litt.

Takker for svar angående skjerm og ssd dog.

-wamp

Lenke til kommentar

Kjøp heller et geforce gtx560 TI. Anbefaler også at du venter og kjøper alt i en smell. Kan hende ting kommer på tilbud også, og det eneste som evt kan gå OPP i pris er rammen.

Når det gjelder videoredigering vil du merke bra forskjell i hastighet mellom 2500k og 2600k, se link i signaturen min, til en 20-siders benchmark i bl.a spill, video, billedredigering etc.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...