Gå til innhold

Diskusjon angående E-stoffer

Anbefalte innlegg

Ren reklame for paypal dette ja. Men det er vel personnummer vi snakker om, ikke kontonummer ?

Uansett, jeg har bestilt mye på nettet i det siste der jeg har oppgitt personnummeret siden jeg har bestilt på faktura (Klarna greier). Det har ikke vært noen problemer.

Fra før har jeg kjøpt alt av PC og annet teknisk utstyr på nettet og i det siste har jeg også kjøpt mye andre ting, som mat og forbruksvarer i hjemmet. På nettet kan en faktisk få mye mat som er av bedre kvalitet enn i butikken, og uten E-stoff :)

Hvis du klarer å finne noe som kan gå under kategorien "mat" uten at det inneholder E-stoffer så er du god. Det er faktisk slik at uten enkelte stoffer som har E-nummer hadde vi ikke kunnet leve..

Selv har jeg ikke så mye erfaring med utenlandske nettbutikker. På de fleste kjente norske føler jeg meg vel rimelig trygg, sjekker at det brukes sikre forbindelser og kortselskapenes løsninger før jeg oppgir kortnummer osv.. Derimot blir jeg skeptisk til sider som operer slik blant andre amentio gjorde tidligere (jeg har ikke brukt de etter "gjenoppstandelsen") --> antatt levering forskyves og forskyves..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du klarer å finne noe som kan gå under kategorien "mat" uten at det inneholder E-stoffer så er du god. Det er faktisk slik at uten enkelte stoffer som har E-nummer hadde vi ikke kunnet leve..

Så det du sier er at menneskeheten ikke har vært på kloden i tusenvis av år men at vi først kom her en gang rundt forrige århundreskiftet ? What ? :nei:

Lenke til kommentar

Så det du sier er at menneskeheten ikke har vært på kloden i tusenvis av år men at vi først kom her en gang rundt forrige århundreskiftet ? What ? :nei:

Poenget hans er at noen av de såkalte skumle e-stoffene faktisk ikke er så farlige med tanke på at de finnes i matvarene fra før av rett fra naturen. Godt eksempel på dette er Acidum ascorbicum som er C-Vitamin eller E-30x til E-305.

Når det er sagt så er det ikke helt sunt at mange av matvarene våre er tilsatt "ymse" konserveringsmidler som i mange tilfeller har en bevist bivirkning på mennesker. Oversikt på Wikipedia .

Lenke til kommentar

E-nummer er kun en måte å klassifisere ulike stoffer som brukes som tilsetning i matvarer. For eksempel har askorbinsyre (C-vitamin) et e-nummer (e-300), et vitamin og en antioksidant vi nok vil ha problemer med klare oss uten over tid. Bare les om f.eks. skjørbuk.

Edit: Så ikke at Malvado allerede hadde oppklart saken før jeg svarte. Poenget mitt er helt klart som han sier å bidra til litt folkeopplysning om at alt som er "E" ikke nødvendigvis er "kunstig" og skadelig.

Endret av SandMann1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...