stinger82 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Hei. Skal selge min selvbygde HTPC da jeg har gått over til dekoder. Denne består av følgende: Chieftec HM-01B HTPC sølv FireDTV tv-tuner med conax cam Corsair green 450w PSU E8400 cpu med stillegående Noctua kjøler CORSAIR TWIN2X4096 8500C5DF PC2-8500 ram Asus P5Q Deluxe hk Lite-On Blu-Ray spiller Western Digital Green 1.5TB HDD Asus 6870 skjermkort Microsoft bluetooth tastatur med musapad (sofatastatur) Byttet ut originalviftene i kabinettet med stillegående Noctua vifter. Fungerer helt utmerket som HTPC og spillpc! Noen tips hva jeg kan annonsere den for? Tenkte meg 7000,- er dette en ok pris? Endret 8. oktober 2011 av stinger82 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Du sier ingenting om alderen på pcen , men utifra specifikasjonene vil jeg anta ca 2 år. Som Htpc så har den noen mangler : FireDTV : Mottar ikke kanaler som benytter seg av MPEG-4 som er nå standaren. Ellers så er spesifikasjonene ikke akkurat noe å hoppe i taket av , man kan greit bygge en langt kraftigere datamaskin til en lavere penge og som greier bedre oppløsninger på spillene enn det systemet som du ønsker å selge. Sånn sett så tipper jeg at du kanskje kan få bort mot 3000 om du er heldig men pga spesifikasjonene (hovedkort , cpu og ram som ikke kan benyttes ved bytte til et mer oppdatert system) så hadde jeg personlig ikke investert i denne HTPCen. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Du sier ingenting om alderen på pcen , men utifra specifikasjonene vil jeg anta ca 2 år. Som Htpc så har den noen mangler : FireDTV : Mottar ikke kanaler som benytter seg av MPEG-4 som er nå standaren. Ellers så er spesifikasjonene ikke akkurat noe å hoppe i taket av , man kan greit bygge en langt kraftigere datamaskin til en lavere penge og som greier bedre oppløsninger på spillene enn det systemet som du ønsker å selge. Sånn sett så tipper jeg at du kanskje kan få bort mot 3000 om du er heldig men pga spesifikasjonene (hovedkort , cpu og ram som ikke kan benyttes ved bytte til et mer oppdatert system) så hadde jeg personlig ikke investert i denne HTPCen. FireDTV leverer ypperlige HD sendinger, og jeg går ut fra at det er MPEG 4? En kraftig maskin er ikke noe problem og få tak i, men mye av pengene og jobben ligger i og få den stille. Ellers takk for tilbakemelding:) Edit: Støtter MPEG-4 Hvor "komputer for alle" har fått sin informasjon fra vet jeg ikke. Edit2: Prøver og være realist, og ikke ta for mye. Men om du skal kjøper bare kabinettet og tuneren ny koster det jo over 3000 kr. Endret 8. oktober 2011 av stinger82 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Prøv å unngå unødvendig sitering, spesielt om du svarer rett etter en bruker. Vanskelig å si hvor de tok spesifikasjonene utifra, men jeg antar det er på den ene modellen det ikke støttes Mpeg 4 , men det skal nok være støttet via en codec på pcen. Brukte litt tid i dag på å bygge et lignende oppsett med en Amd Phenom II x2 cpu på 3.2Ghz og 8Gb minne , endte opp på ca 6500 - 7000 kroner med ca samme spesifikasjoner , var mulig å spare litt på å velge litt andre komponenter eller kutte ut skjermkortet om man ikke kom til å spille i det hele tatt (Amd 3300 Gpu ) , da ble prisen ca 5500. Uansett så har du rett i at det tar tid å finpusse en slik pc og få til et stille oppsett, spørsmålet er om du finner noen som vil verdsette det på samme måte og samtidlig unngår man ikke det store problemet med at pc komponenter synker enormt i verdi på kun noen måneder. Man ser ofte at en brukt pc kan falle med hele 50% det første året (avhengig av komponentene ) og ytterligere 25% de neste årene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå