Gå til innhold

[HTC Desire HD] Finnes det en applikasjon som kan rapportere faktiske mAh på batteriet

Anbefalte innlegg

Jeg har en Desire HD og byttet ut mitt batteri for noen dager siden med ett som det står er 2430mah på.

Er det noen app man kan laste inn til telefonen som kan gi noen form for info om den faktiske mah i batteriet?

Har prøvd noen slike apps, men di jeg har prøvd har ikke noe info om det. Grunnen er jo selvsagt om dette batteri er noe bedre enn original batteriet, og at det liksom ikke er bare ett vanlig batteri man bruker penger på bortkasta :)

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Desire HD og byttet ut mitt batteri for noen dager siden med ett som det står er 2430mah på.

Er det noen app man kan laste inn til telefonen som kan gi noen form for info om den faktiske mah i batteriet?

Har prøvd noen slike apps, men di jeg har prøvd har ikke noe info om det. Grunnen er jo selvsagt om dette batteri er noe bedre enn original batteriet, og at det liksom ikke er bare ett vanlig batteri man bruker penger på bortkasta :)

Ettersom du etterspør en app for å fortelle deg hvor mange Ah batteriet har, så tipper jeg du ikke har merket noen betydelig forbedring? Men du vil ikke få noe vettug resultat fra en slik app, da DHD har en såkalt hardcode som alltid vil rapportere 1260 mAh.

Mugen Power, som er ledende innen batteriteknologi til mobiltelefoner, har akkurat lansert et 1500mAh batteri til DHD, så jeg vil tippe dette er det maksimale man kan presse ut av et batteri i denne størrelsen. Jeg har bestillt et, men har ikke fått det enda, så jeg vet ikke hvor bra dette batteriet er i forhold til det originale. Men på xda rapporteres det om en vesentlig forbedring.

Lenke til kommentar

Ettersom du etterspør en app for å fortelle deg hvor mange Ah batteriet har, så tipper jeg du ikke har merket noen betydelig forbedring? Men du vil ikke få noe vettug resultat fra en slik app, da DHD har en såkalt hardcode som alltid vil rapportere 1260 mAh.

Mugen Power, som er ledende innen batteriteknologi til mobiltelefoner, har akkurat lansert et 1500mAh batteri til DHD, så jeg vil tippe dette er det maksimale man kan presse ut av et batteri i denne størrelsen. Jeg har bestillt et, men har ikke fått det enda, så jeg vet ikke hvor bra dette batteriet er i forhold til det originale. Men på xda rapporteres det om en vesentlig forbedring.

Riktig det, kjøpte ett på ebay ett gold batteri med specs på 2430 mah

Og som du sier, føler ikke at det hjelper. :nei:

Lenke til kommentar

Riktig det, kjøpte ett på ebay ett gold batteri med specs på 2430 mah

Og som du sier, føler ikke at det hjelper. :nei:

Du får si fra når det kommer da, om det hjelper. Er det nevnt hvo mye bedre kapasitet det vil bety?? Nå er jo batteriet 11 mnd gammelt, det originale så det er jo selvsagt slitt, men må lade flere ganger pr dag :-(

Lenke til kommentar

Nuvel ,spørs hvordan man regner det ;-) [kverulere]Skal han lade 20% mer enn han gjør nå? :p [/kverulere]

Hvis du skal kverulere, så bør du jo iallefall holde deg til fakta. 20% bedre batteri betyr ikke at man må lade det mer. Det betyr at det holder 20% lengre før det blir tomt for strøm. Så klarer din Desire HD 24 timer med original batteriet, så vil du oppleve at du klarer nesten 29 timer før du må lade telefonen. Ikke all verden til forbedring, men bruker du apps som suger mye strøm, vil du nok oppleve en klar forbedring.

Lenke til kommentar

Hvis vi for enkelthetens skyld sier at han lader 5 ganger per dag nå (han lader flere ganger per dag), så vil han med det nye batteriet lade (for enkelthetens skyld) 4 ganger per dag. Det var vel det jeg mente med "...så da slipper pvl1971 unna med "flere ganger per

dag" -20% :D "

Og når du retter på det til +20% spør jeg bare litt flåsete om han skal lade 20% mer enn idag - dvs rundt 6 ganger - med det nye batteriet.

Vel, kanskje det ikke ble klarere nå, men tenker jeg stopper dagens kverulering.

Uansett, det batteriet trådstarter snakker om, ville jeg ikke vurdert å prøve engang - det fra Mugen Power derimot, høres ut som ett godt alternativ.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Du får si fra når det kommer da, om det hjelper. Er det nevnt hvo mye bedre kapasitet det vil bety?? Nå er jo batteriet 11 mnd gammelt, det originale så det er jo selvsagt slitt, men må lade flere ganger pr dag :-(
Høres rart ut. Min telefon er 10måneder gammel og batteriet er i skjønneste orden. Har bedre levetid enn noen gang takket være siste Android Revolution rom.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...