Wannabexx Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vi har nylig fått fibernett og det funker fett. jeg kobler meg rett i modemet og får 11 mb/s.. men siden det er flere i huset har vi satt opp en router som vi kjøpte i merket jensen scandinavia (Air Link 59300). etter å ha konfigurert routern og satt den opp har jeg 1,0 mb/s nedlastning og 10 mb/s opplastning! skjer med det? stygg treigt nedlastning jo. kan ikke logge på et dataspill uten å bli kicka for ping. noen tips? trudde fiber var tingen lissom Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Har du ikke et trådløst tilkoblingspunkt i modemet til fiberen da? Det har jeg hvertfall. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Vi har nylig fått fibernett og det funker fett. jeg kobler meg rett i modemet og får 11 mb/s.. men siden det er flere i huset har vi satt opp en router som vi kjøpte i merket jensen scandinavia (Air Link 59300). etter å ha konfigurert routern og satt den opp har jeg 1,0 mb/s nedlastning og 10 mb/s opplastning! skjer med det? stygg treigt nedlastning jo. kan ikke logge på et dataspill uten å bli kicka for ping. noen tips? trudde fiber var tingen lissom Hjelper ikke med bra fiberaksess hvis du plasserer en dårlig NAT-ruter i kjeden og bruker samme Wi-Fi-kanal som alle naboene. Det er vel allerede en ruter i hjemmesentralen deres, så nå har du to NAT rutere etter hverandre som sikkert kan lage en del problemer. Hvis det ikke er Wi-Fi tilgjengelig i hjemmesentralen ville jeg brukt Jensen-ruteren som aksesspunkt : -Skru av DHCP server (tildeling av IP-adresser) på LAN-siden - det står nok i brukerveiledningen. -Bruk bare LAN-portene (sett hjemmesentralen i LAN-port 1) Prøv også å skifte kanal på Wi-Fi. Vil du se hva som er ledig eller opptatt av kanaler rundt deg kan du f.eks. bruke verktøyet InSSIDer. http://www.metageek.net/products/inssider/download/ Lenke til kommentar
Wannabexx Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Vi har nylig fått fibernett og det funker fett. jeg kobler meg rett i modemet og får 11 mb/s.. men siden det er flere i huset har vi satt opp en router som vi kjøpte i merket jensen scandinavia (Air Link 59300). etter å ha konfigurert routern og satt den opp har jeg 1,0 mb/s nedlastning og 10 mb/s opplastning! skjer med det? stygg treigt nedlastning jo. kan ikke logge på et dataspill uten å bli kicka for ping. noen tips? trudde fiber var tingen lissom Hjelper ikke med bra fiberaksess hvis du plasserer en dårlig NAT-ruter i kjeden og bruker samme Wi-Fi-kanal som alle naboene. Det er vel allerede en ruter i hjemmesentralen deres, så nå har du to NAT rutere etter hverandre som sikkert kan lage en del problemer. Hvis det ikke er Wi-Fi tilgjengelig i hjemmesentralen ville jeg brukt Jensen-ruteren som aksesspunkt : -Skru av DHCP server (tildeling av IP-adresser) på LAN-siden - det står nok i brukerveiledningen. -Bruk bare LAN-portene (sett hjemmesentralen i LAN-port 1) Prøv også å skifte kanal på Wi-Fi. Vil du se hva som er ledig eller opptatt av kanaler rundt deg kan du f.eks. bruke verktøyet InSSIDer. http://www.metageek.net/products/inssider/download/ Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå