Gå til innhold

[Samsung Galaxy Tab 8.9] Får ikke koblet til WIFI, veksler mellom å skanne og hente IP-adresse - Oppdatert 13/10


kong_gabby

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å koble meg til wi-fi med min SGT 8.9", men veksler bare mellom å skanne og å hente IP-adresse.

 

Har spurt på xda developers, og fikk dette svaret: "did you check if the MAC address filtering is turned on on your access-point?"

 

Noen som kan forklare hva det innebærer? Er det noe annet som kan være problemet?

Endret av LHUS
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac adressen er en unik identifiseringsadresse som alle nettverkskort har. Macfiltrering er en ekstra sikkerhetsfunksjon man kan sette på sin router og innebærer at alle enheter som skal få lov til å bruker routeren har sin macadresse på en liste i routeren. Ergo hvis macadressen til den enheten du prøver å koble opp ikke ligger i den lista så vil du ikke klare og koble deg opp.

 

Jeg tviler dog litt på at dette er tilfelle da de fleste ikke vet om denne funksjonaliteten og derfor aldri har enablet den.

 

Det som er mer sannsynlig er at routeren din kjører et krypteringsnivå som ikke støttes av boksen du prøver å koble opp.

Det du kan prøve er å midlertidig skru av kryptering i routeren din og se om du da klarer å koble opp enheten, hvis det løser problemet så skrur du på det laveste krypteringsnivået(WEP) i routeren og prøver på nytt, hvis det funker så kan du fortsette og øke krypteringsnivået inntil du ikke klarer å koble til og så sette ned krypteringsnivået ett hakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mac adressen er en unik identifiseringsadresse som alle nettverkskort har. Macfiltrering er en ekstra sikkerhetsfunksjon man kan sette på sin router og innebærer at alle enheter som skal få lov til å bruker routeren har sin macadresse på en liste i routeren. Ergo hvis macadressen til den enheten du prøver å koble opp ikke ligger i den lista så vil du ikke klare og koble deg opp.

 

Jeg tviler dog litt på at dette er tilfelle da de fleste ikke vet om denne funksjonaliteten og derfor aldri har enablet den.

 

Det som er mer sannsynlig er at routeren din kjører et krypteringsnivå som ikke støttes av boksen du prøver å koble opp.

Det du kan prøve er å midlertidig skru av kryptering i routeren din og se om du da klarer å koble opp enheten, hvis det løser problemet så skrur du på det laveste krypteringsnivået(WEP) i routeren og prøver på nytt, hvis det funker så kan du fortsette og øke krypteringsnivået inntil du ikke klarer å koble til og så sette ned krypteringsnivået ett hakk.

 

Tenkte å gå løs på routeren nå, vi har nextgentel hvis det har noen betydning. Vet du hvordan vi endrer krypteringa?

 

Jeg er helt blank, og har ikke sett på routeren engang. Står ikke inne hos meg, men hos gamlingene jeg leier hos :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...