Missen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei! Jeg har en mobil fra steinalderen, så er på jakt etter en ny. Jeg har sett på litt forskjellige, og de som frister mest er Apple's iPhone og Sony Ericsson Xperia. Jeg har absolutt null kunnskap om touchtelefoner, har dere noen råd til meg, eller erfaringer med noen av disse? Har utrolig mange venner med iPhone, men føler folk bare kjøper denne fordi den er populær. Har alltid vært mest fornøyd med Sony Ericsson, vet ikke hvordan touchtelefoner med dette merket er? Håper dere kan gi meg noen råd, vil veldig gjerne bli superfornøyd med min nye mobil Lenke til kommentar
killthenavy Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg hater sony ericsson, så spør du meg; Iphone ! Men, uansett vil jeg si at Iphone er en bedre mobil overall Lenke til kommentar
Samara Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Xperia er en helt grei og fin telefon, med SE-system, og er det jeg vil kalle mer "typisk mobil". Hvilken Xperia-versjon er det egentlig du tenker på? Jeg har en x10 Mini Pro, og den funker helt fint til de formål jeg ønsker den til (stort sett ringe, sms og sånt). Tastatur har den òg + noen få ordentlige knapper på fronten, for de som ikke har lyst på bare touch. Dog skal det sies at jeg bare bruker denne telefonen som backup når min egentlige telefon ikke funker som den skal (en Nokia, og den har hatt litt småproblem i det siste), men det har ingenting med telefonen å gjøre. Touchtelefoner i det store og det hele er det vel uansett vanskelig å unngå på markedet nå for tiden, hvis man vil ha noe annet enn en slitesterk-telefon. Touch har mange fordeler, men du får selvsagt f.eks problematikken med at det er mer "katastrofe" om du skulle miste den i gulvet. Min pappas iPhone var fullstendig knust etter étt fall fra forholdsvis lav høyde og relativt "mykt" underlag. Men Touch blir du nok vandt til fort Men tror du må tenke mer over hva du ønsker mobilen til. Er det f.eks fryktelig viktig for deg å få flotte bilder, så er nok iPhone et bedre valg. Eller hvis du vil ha alskens app'er. Syns heller ikke du skal legge vekt på at du f.eks velger bort iPhone "bare fordi alle andre har det", og du ikke vil følge trenden. Jo, det er en trend, men hvis du finner ut at det er denne telefonen som frister mest, og har de egenskapene du vil ha, så syns jeg du skal gå for den Lenke til kommentar
Missen Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Takker for svar Jeg har alltid, og kommer alltid, til å bruke telefoner hovedsakelig til SMS, sender helt ufattelig mye. Ringe gjør jeg aldri, bilder blir tatt i ny og ne. Jeg har dog hørt om litt småproblemer med Xperia, at de henger seg opp og slikt. Aner ikke hvilken type av de jeg kan tenke meg, var så mange. Har også sett litt på HTC Desire S, noe å anbefale? Lenke til kommentar
newnick Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Takker for svar Jeg har alltid, og kommer alltid, til å bruke telefoner hovedsakelig til SMS, sender helt ufattelig mye. Ringe gjør jeg aldri, bilder blir tatt i ny og ne. Jeg har dog hørt om litt småproblemer med Xperia, at de henger seg opp og slikt. Aner ikke hvilken type av de jeg kan tenke meg, var så mange. Har også sett litt på HTC Desire S, noe å anbefale? Desire S er helt klart en telefon å anbefale. Men jeg kan også anbefale Xperia serien. At det skulle være noe mer problem med de, enn andre telefoner, har jeg ikke hørt noe om. Her i huset har vi en xperia og en desire hd. Og nå skal vi snart anskaffe oss en Xperia Ray i tillegg. http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperia-ray?cc=gb&lc=en Lenke til kommentar
Missen Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Skjønner For meg er det viktig med gode skriveegenskaper, føler dette er et stort minus med touchtelefoner. Er de som dere har anbefalt meg så langt gode å tekste med? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Desire S har jeg ikke spesielt med forhold til, og vet lite om. Men jeg antar det er godt alternativ det også At det skal være mer problemer med Xperia kontra andre telefoner, sånn generelt, verken tror jeg eller har hørt om. Hvordan skriver du når du skriver på mobilen? Og hva legger du i skriveegenskapene? Tror hvordan du skriver har litt med hvordan du synes skriveegenskapene til de enklete telefonene er også. x10 Mini Pro har jo tastatur (+ touch med "vanlige" abc-, def- osv taster), men enklere å skrive med imo siden du ikke risikerer å komme borti en knapp fordi det er touch. Og det kan gå ganske så fort med to tomler når man først blir vant med det. Men kan også understreke at det sikkert er null problem for de som er vant til å skrive på iPhone også. Pappa skriver lange mailer på nevnte, mens jeg knudrer noe veldig hver gang jeg prøver den. Er nok en vanesak uansett hva du velger. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Alle iPhone 4/4S er like, Android-telefoner er forskjellige alt etter hva man laster ned og hvordan man konfigurerer dem. På Android kan man velge forskjellige skjermtastatur med eller uten intelligente ordlister. Swiftkey X er populært siden det sjekker og lagrer alle ord man skriver, dermed kan man ofte ende opp med kun to trykk per ord. Er man misfornøyd med SMS-programmet på Android kan man også laste ned et nytt. Det man ikke kan bytte ut på Android er kameraet, skjermen og telefonhuset, dermed bør man velge telefon ut i fra dette. Styr unna produsenter som er trege til å oppdatere Android-versjonene på telefonene sine, oppdateringer av telefonens programvare har både med funksjonalitet og sikkerhet å gjøre. Skriver du mye bør du teste telefoner først. Jo større skjerm jo lettere er det å skrive på dem. Det finnes også Android-telefoner med utskyvbart Qwerty-tastatur, da er ikke skjermstørrelsen så viktig. Har du sjekket Xperia Mini Pro? (IKKE X10 Mini Pro, den er gammel). Endret 8. oktober 2011 av Frobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå