Gå til innhold

Universell fjernkontroll på Android?


Anbefalte innlegg

Her er en som ikke har smarttelefon, men vurderer kanskje å skaffe seg ...

 

Og en av grunnene til det kan være dersom det finnes såpass avanserte fjernkontroll-app'er som lar meg fjernstyre hele hjemmekinoen (decoder, tv, forsterker og stue-pc). Finnes det noe slikt?

Jeg har fått med meg at det ikke er innebygd IR tranceiver i en smarttelefon, men det finnes kanskje IR-dingser en kan koble til en PC, og på det viset får styrt alt sammen?

 

Jeg hadde sett for meg at jeg bare kan trykke på en ikon på smarttelefonen, f.eks 'Se på TV', og alle komponentene slår seg på, og stiller seg inn på 'Se på TV'-modus.

Ennå bedre hadde det vært hvis alt dette hadde vært integrert i en TV-guide, f.eks trykke på et ikon for NRK, og dekoderen skifter til rett kanal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en som ikke har smarttelefon, men vurderer kanskje å skaffe seg ...

 

Og en av grunnene til det kan være dersom det finnes såpass avanserte fjernkontroll-app'er som lar meg fjernstyre hele hjemmekinoen (decoder, tv, forsterker og stue-pc). Finnes det noe slikt?

Jeg har fått med meg at det ikke er innebygd IR tranceiver i en smarttelefon, men det finnes kanskje IR-dingser en kan koble til en PC, og på det viset får styrt alt sammen?

 

Jeg hadde sett for meg at jeg bare kan trykke på en ikon på smarttelefonen, f.eks 'Se på TV', og alle komponentene slår seg på, og stiller seg inn på 'Se på TV'-modus.

Ennå bedre hadde det vært hvis alt dette hadde vært integrert i en TV-guide, f.eks trykke på et ikon for NRK, og dekoderen skifter til rett kanal.

 

http://www.logitech.com/en-us/tablet-accessories/for-ipad/devices/harmony-link

 

Ser ut som Harmony Link har kommet til Android nå, har ikke prøvd det selv så kan ikke si noe om hvor bra det fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på nettbrett også, men vet ikke hva jeg skal bruke den til bortsett fra fjernkontroll. Synes jeg har nok av maskingvare i heimen.

Jeg er ute etter det som er mest fleksibelt. Velger jeg Logitech Harmony Link, så må jeg bruke Logitech sin app (antar jeg?). Velger jeg en opensource/standalone app (som kanskje støtter mange forskjellige IR-dingser) så står jeg friere hvis jeg finner ut jeg vil skifte ut noe.

"Ulempen" er jo at det alltid dukker opp noe nytt og bedre :)

Lenke til kommentar

Skjønner at tanken er fristende, men uten IR-sender i telefonen vil jeg tro at det heller er verdt det å kjøpe en av Logitechs universalkontroller.

 

Jeg har selv hatt den billigste av disse i 5-6 år, og har vært storfornøyd.

Lyst til å høre på musikk? En knapp, og alt skrur seg på.

Lyst til å se på dvd? En knapp, og alt skrur seg på.

 

Er også utrolig mange innstillinger etter eget ønske (om du vil ha txt-tv som en hurtigtast på tven, shuffle som en hurtigtast på cd-spilleren, osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...