hightow Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Her er en som ikke har smarttelefon, men vurderer kanskje å skaffe seg ... Og en av grunnene til det kan være dersom det finnes såpass avanserte fjernkontroll-app'er som lar meg fjernstyre hele hjemmekinoen (decoder, tv, forsterker og stue-pc). Finnes det noe slikt? Jeg har fått med meg at det ikke er innebygd IR tranceiver i en smarttelefon, men det finnes kanskje IR-dingser en kan koble til en PC, og på det viset får styrt alt sammen? Jeg hadde sett for meg at jeg bare kan trykke på en ikon på smarttelefonen, f.eks 'Se på TV', og alle komponentene slår seg på, og stiller seg inn på 'Se på TV'-modus. Ennå bedre hadde det vært hvis alt dette hadde vært integrert i en TV-guide, f.eks trykke på et ikon for NRK, og dekoderen skifter til rett kanal. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Her er en som ikke har smarttelefon, men vurderer kanskje å skaffe seg ... Og en av grunnene til det kan være dersom det finnes såpass avanserte fjernkontroll-app'er som lar meg fjernstyre hele hjemmekinoen (decoder, tv, forsterker og stue-pc). Finnes det noe slikt? Jeg har fått med meg at det ikke er innebygd IR tranceiver i en smarttelefon, men det finnes kanskje IR-dingser en kan koble til en PC, og på det viset får styrt alt sammen? Jeg hadde sett for meg at jeg bare kan trykke på en ikon på smarttelefonen, f.eks 'Se på TV', og alle komponentene slår seg på, og stiller seg inn på 'Se på TV'-modus. Ennå bedre hadde det vært hvis alt dette hadde vært integrert i en TV-guide, f.eks trykke på et ikon for NRK, og dekoderen skifter til rett kanal. http://www.logitech.com/en-us/tablet-accessories/for-ipad/devices/harmony-link Ser ut som Harmony Link har kommet til Android nå, har ikke prøvd det selv så kan ikke si noe om hvor bra det fungerer. Lenke til kommentar
eik Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 For at telefonen skal kunne fungere som standalone fjernkontroll er du jo avhengig av å ha en IR-sender på den. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Jepp, jeg skrev forsåvidt det i førstepost også... Lenke til kommentar
eik Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jepp, jeg skrev forsåvidt det i førstepost også... Jeg skylder på tidspunktet.. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Trenger ikke nødvendigvis ir... Se post om Harmony Link Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Trenger ikke nødvendigvis ir... Se post om Harmony Link Harmony Link bruker IR. Logitech Harmony Link: a $100 wireless IR blaster for your iPad or smartphone Logitech’s Harmony Link – Smart IR Remote for iPad Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 @TS har du nettbrett av noe slag? Hvis ikke og vurderer å skaffe deg ett så vurder Sony Tablet S, den har IR funksjonen som gjør den til en for nesten alt. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har tenkt litt på nettbrett også, men vet ikke hva jeg skal bruke den til bortsett fra fjernkontroll. Synes jeg har nok av maskingvare i heimen. Jeg er ute etter det som er mest fleksibelt. Velger jeg Logitech Harmony Link, så må jeg bruke Logitech sin app (antar jeg?). Velger jeg en opensource/standalone app (som kanskje støtter mange forskjellige IR-dingser) så står jeg friere hvis jeg finner ut jeg vil skifte ut noe. "Ulempen" er jo at det alltid dukker opp noe nytt og bedre Lenke til kommentar
Swome Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Tror Samsung galaxy tab 7.7 skal ha ir-sender. Ser i hvert fall ut som det på videoene. Ellers virker jo logitech sitt alternativ veldig lovende. Har en Harmony One fjernkontroll som jeg er veldig fornøyd med. Lenke til kommentar
simson Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Skjønner at tanken er fristende, men uten IR-sender i telefonen vil jeg tro at det heller er verdt det å kjøpe en av Logitechs universalkontroller. Jeg har selv hatt den billigste av disse i 5-6 år, og har vært storfornøyd. Lyst til å høre på musikk? En knapp, og alt skrur seg på. Lyst til å se på dvd? En knapp, og alt skrur seg på. Er også utrolig mange innstillinger etter eget ønske (om du vil ha txt-tv som en hurtigtast på tven, shuffle som en hurtigtast på cd-spilleren, osv). Lenke til kommentar
hightow Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Jepp, har en sånn selv, som kan styre alt - bortsett fra stue-pc'en der jeg har alt av digitale medier (film, musikk, bilder). Nå er batteriet såpass dårlig på den jeg har, at jeg samtidig ser etter mulige andre løsninger. CD-spiller, hva er det? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Du får bytte ut stue-PCen med en Asrock som har innebygd IR-Mottaker (dette kan kanskje kjøpes til en hvilken som helst PC?). En kompis av meg har Harmony One og styrer XBMC på Asrocken sin med denne. Men kanskje det var andre ting du gjerne skulle styrt på PCen også? Lenke til kommentar
hightow Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Det er det jeg tenker på også - og finne en IR-mottaker jeg kan plugge rett i en USB-inngang. Det var for å ha et supplement til det trådløse tastaturet. Jeg har en Win7-installasjon med XBMC, men surfer litt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå