Gå til innhold

iPhone-bruker vurderer å gå over til WP7

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Jeg har nå hatt min iPhone 2G så og si siden den kom ut, noe som er vel 4 år. Jeg har en god vane med å ta godt vare på mine telefoner og pga. min vekt på økonomi har jeg ikke trengt en ny telefon før nå. Jeg har aldri brukt noe cover eller beskyttelse av noe slag, og jeg kan stolt si skjermen har ingen riper. Jeg må samtidig innrømme jeg har mistet den i bakken et par ganger, noe som er grunnen til at dekselet utenfor mikrofonen har en stygg ripe, samt at folk hører meg veldig dårlig når jeg snakker i den.

Jeg er en webutviklingsstudent ved HiG som skal begynne på bachelorgraden min etter jul. Når Microsoft nå nylig annonserte Windows 8 ble jeg veldig interessert i hvordan webteknologier (HTML5, CSS3, JavaScript) nå kan brukes for å utvikle Windows-applikasjoner. Jeg likte Metro-designet og fikk fort øye på Windows Phone som frem til nå så og si har vært meg usynlig.

Har de siste par dagene siklet over å kjøpe en ny Windows-telefon, men har et par spørsmål ang. dette. Google er min løsning til alt, men finner ikke alltid like pålitlige kilder, så derfor tenkte jeg å se om noen av dere kjære forumbrukere kunne hjulpet meg.

Spørsmål 1

Apple og iPhone gjør det relativt greit når det kommer ut ny Firmware mtp. oppgradering. Det er bare å fyre den i iTunes og den oppdateres/oppgraderes (tenker da på iOS 3 -> iOS 4 osv). Hvordan er det med WP? Får brukere muligheten til å oppgradere gratis/til en pris, eller er det rett og slett ikke mulig?

Spørsmål 2

Jeg er en teknonerd og elsker å ha det nyeste/beste! (ironisk at jeg fortsatt sitter på den eldste iPhonen, egentlig...) Hvertfall når jeg skal kjøpe noe nytt. Jeg vurderte nylig å kjøpe en tablet (Galaxy Tab 10.1) for å kjøre Win8 på, men slo det fra meg pga. jeg er en student med begrenset tilgang på penger, samt at det er ikke akkurat rush siden Win8 ikke har kommet ut enda. Har de siste par dagene surfet rundt etter WP's beste valg, og stoppet litt da jeg kom til HTC Titan. Den har 4,7" skjerm, noe som er en del større en iPhone 4, men mindre oppløsning (800x480px vs 960x640px). Den har også "kun" 16gb lagring (det samme som min iPhone). Er det et bedre alternativ enn HTC Titan? Evt. er det noe som er på vei inn som kan sammenlignes?

Spørsmål 3

iPhone 4s ble lansert nå nylig med dual-core. HTC Titan kjører single-core 1.5GHz og 512mb minne. Hvor stor er denne forskjellen egentlig? Er det en helt annen verden eller er det mer en gimmik?

Spørsmål 4

(Beklager for lys farge, men måtte matche Windows fargene). Nå har jeg brukt iOS i mange år og er ganske fornøyd med AppStore og alt man kan laste ned gratis eller til en liten pris. Det er det som krydrer opplevelsen og gir mobilen innhold. Hvordan er dette med WP7? Er det mye bra på deres AppStore?

Jeg setter stor pris på all slags tilbakemeldinger, erfaringer og svar!

Mvh,

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål 1

Ja, alle oppdateringer til WP er gratis. dette inkluderer Mango og den fremtidige Tango oppdateringen.

spørsmål 2

Nokia kommer enten før eller etter jul med WP7 telefoner som skal konkurrere mot topp smartphoner som samsung G S2 LTE, den kommende Samsung Galaxy Nexus og Iphone 4S.

Spørsmål 3

det er en ganske stor forskjell mellom en duel-core og singel-core prosessor når det gjelder generell praktisk ytelse. Så du burde vente til det kommer en duel-core WP smartphone. (Nokia kommer sannsynligvis først med det)

Spørsmål 4

Jeg har en G S2 så jeg vet ikke så mye om Appstoren til WP men Microsoft elsker sine utviklere så jeg tror ikke den er så dårlig. du får se litt rundt på nettet.

Lenke til kommentar

Spørsmål 1

Ja, alle oppdateringer til WP er gratis. dette inkluderer Mango og den fremtidige Tango oppdateringen.

spørsmål 2

Nokia kommer enten før eller etter jul med WP7 telefoner som skal konkurrere mot topp smartphoner som samsung G S2 LTE, den kommende Samsung Galaxy Nexus og Iphone 4S.

Spørsmål 3

det er en ganske stor forskjell mellom en duel-core og singel-core prosessor når det gjelder generell praktisk ytelse. Så du burde vente til det kommer en duel-core WP smartphone. (Nokia kommer sannsynligvis først med det)

Spørsmål 4

Jeg har en G S2 så jeg vet ikke så mye om Appstoren til WP men Microsoft elsker sine utviklere så jeg tror ikke den er så dårlig. du får se litt rundt på nettet.

Tusen takk for svar!

Glad for å høre alle oppdateringer er gratis. Det var min største uro. Du ga meg også nok grunner til å vente med å kjøpe ny mobil, så igjen takk for svar!

Mvh,

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...