lassepusen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Har en oppvaskmaskin og en vaskemaskin på badet grunnet plassmangel. Men har bare ett uttak til vann. Hvis jeg monterer en T-kobling slik at vannet fordeles til begge maskinene. Er dette forsvarlig? Og kan evt begge maskinene brukes samtidig? Takk for svar. :-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Er ingen rørlegger, men min ringe logikk tilsier at det ikke er noe problem. Ved samtidig bruk vil det antagelig bli redusert vannføring (avhengig av rørdiameter etc), men maskinene har vel nivåsensor så de fungerer uansett hvor lang tid det tar å fylle. Ville vært mer bekymret for strømmen, du kan ikke bruke begge samtidig på samme kurs. Lenke til kommentar
lassepusen Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Ok, takk for svar! Trenger ikke nødvendigvis bruke maskinene likt, men at de er koblet på denne måten gjør at jeg slipper og skru og styre hver gang en vask skal settes på Lenke til kommentar
emilwe Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ok, takk for svar! Trenger ikke nødvendigvis bruke maskinene likt, men at de er koblet på denne måten gjør at jeg slipper og skru og styre hver gang en vask skal settes på Hadde samme problem i et par tidligere boliger, og jeg dro til en rørleggerbutikk og fikk kjøpt en splittesak med egne kuleventiler på hvert uttak. Litt som denne: http://www.clasohlson.no/Archive/Images/Products/Hi/313844_X_2009-07-01_092001_331.jpg bare med skrukoblinger istedenfor hageslange-tilkobling. Betalte ca 400 for den for 8 år siden. Vannmengden var aldri noe problem. Lenke til kommentar
pippmaster Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Skjør på. 3/4" kobling på begge deler. bruk begge samtidig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå