-Jonas- Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vil en 3 år gammel harddisk fungere på et nytt hovedkort...? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Med stor sannsynlighet: ja Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Takker for enkle og gode svar (Sitter og bestiller noen nye komponenter, så jeg må sjekke om de delene jeg vil beholde fortsatt kan brukes ) Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Takker for enkle og gode svar (Sitter og bestiller noen nye komponenter, så jeg må sjekke om de delene jeg vil beholde fortsatt kan brukes ) Det var av grunner som dette at vi fikk Internett. Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Takker for enkle og gode svar (Sitter og bestiller noen nye komponenter, så jeg må sjekke om de delene jeg vil beholde fortsatt kan brukes ) Det var av grunner som dette at vi fikk Internett. Og jeg benytter meg virkelig av det! Har opprettet flere tråder bare på noen dager Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Slenger inn et kort spørsmål når jeg er i gang; er det noe poeng over hode å kjøpe en tredjeparts-kjøler, eller gjør stock kjøleren mer en nok? (Har ingen planer om å overklokke for øyeblikket) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det finnes vel nye HK som ikke har PATA (IDE) tilkobling? Da kan den disken bare brukes hvis det er en SATA disk. 1 Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Det finnes vel nye HK som ikke har PATA (IDE) tilkobling? Da kan den disken bare brukes hvis det er en SATA disk. Hvordan finner jeg ut om det er en SATA-disk eller ikke? Lettest å åpne kabinettet kanskje? Men hadde man ikke gått over til SATA for 3 år siden? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Letteste er å åpne opp å se Er HDD koblet med en sån ledning som dette er det SATA: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585367 Viss det er en kjempe brei og grå kabel er det IDE. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Stock kjøler holder i massevis. Brukt det på de siste maskinene jeg har bygget uten problemer. Muligens jeg kunne blitt kvitt noe lyd med 3. parts kjøler, men ikke plaget av dette. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Sata er rimelig gammelt nå så det er nok en Sata disk som sittet i maskinen din. Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Åpnet akkurat opp, en rød og fin SATA-kabel kunne lokaliseres Takker igjen for svar! 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Er det en Intel maskin så anbefaler jeg deg å kaste stock kjøleren og spare deg en MASSE hodepiner. Kjøp en billig tredjeparts med skruer og bakplate, så slipper du å bekymre deg for at den løsner over tid, at den er montert rett (Lett å skjevmontere orginal kjøleren og IKKE merke det annet enn at tempen skyter i taket) og at du kan ta av og på kjøleren så ofte du vil. (Orginal kjøleren til Intel kan du kun ta av og på eller forsøke å feste på nytt X antall ganger før festene er såpass utslitt. Og du har ikke så veldig mange forsøk på deg heller.) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Originalkjøleren funker hvis ikke du skal drive med overklokking Når det er sagt så koster det ikke mye for en erstatning, bør ikke ut med mer enn 200 kronasjer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 2-300 kroner gir deg en kjøler med MYE bedre innfesting. Den vil funke til å kjøle stock ja, men det er forutsatt at du greier å få den montert riktig, som ikke er så lett grunnet ELENDIG system fra Intel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå