Gå til innhold

Hvordan fungerer koblingen? NAS + TV

affe90

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter og leker med tanken om å sette opp en NAS-server. Greia er at jeg vil ha en server med musikk/video/bilder som kan spilles av på TV i stua. Spørsmålet er, hvordan fungerer koblingen mellom NAS og TV? Er det feil å bruke NAS?

Kort spurt: Hvordan får jeg TV-en til å lese fra NAS-server?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha hørt at DLNA er det du er på utkikk etter, i hvert fall om du skal ha ny TV i samme slengen :p

Ellers har jeg tilnærmet samme løsningen med en server stående bortgjemt på soverommet, og en egen pc på stua som er koblet til tv-en med HDMI-kabel. Merker at jeg skal skaffe meg en annen pc i stuen, da den jeg har er kraftig nok til å kjøre litt for bra spill til å stå på stuen uten å bli brukt til dette. Kanskje en Boxee eller noe i den duren kunne vært noe for deg?

Lenke til kommentar

Du kobler en NAS til ruteren og har en enhet tilkoblet TV'en som kan streame video fra NAS'et gjennom nettverket. Selv bruker jeg en HTPC til streaming på TV'en, men det finnes mer dedikerte bokser til streaming av film o.l. hvis det kun er det du skal bruke det til. Boxee Box er kanskje den mest kjente akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...