bjornawarjar Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Etter en lengre tids feilsøking håper jeg på hjelp i forumet her. Problemet er at pc-en(skjermen) går i svart. Dette skjer uten noe som helst varsel på forhånd. Evt lys som spilles av på pc-en begynner da å loope (ca 1/2sekunds lydsnutt som looper). Pc-en svarer ikke på input via tastatur og må følgelig startes om. Det virker likevel ikke som hele systemet låser seg, for en bildeoverføring fra kameraet ble fullført mens skjermen var svart. Når dette skjer er helt tilfeldig, alt fra 2 sekunder etter at windows har startet til at det ikke skjer i det hele tatt mens maskinen er på. Har prøvd å oppdatere alle drivere, ta ut en og en komponent, men feilen fortsetter å intreffe. Spesifikasjon på pc-en: CPU: Intel Core2 Quad Q9450 2,66 GHz HK: Asus P5E64 WS Evolution RAM: OCZ 1333 MHz, 8GB HDD: Western Digital Caviar 500 GB + 2 TB, Western Digital Raptor 150 GB Nettverk: D-link Airplus DWL-520 Trådløst Skjermkort: ATI Radeon HD 5970 DVD: 2x Optiarc Blu-Ray: LG BD-RE Håper en eller annen her har en genial idé Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Har du prøvd å bytte spor på minnebrikkene? 2+4 istedetfor 1+3 f.eks. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har en Alienware M17x hvor det har vært ett problem. Er vel i utgangspunktet ett driverproblem tror jeg, driveren prøver å gjennopprette seg og det fører til black screen og at alt kræsjer. Det virker som at for min del hjalp det å deaktivere PCIE Gen2 under grafikkort instillinger i Bios. Det har ikke låst seg etter at jeg gjorde dette. Lenke til kommentar
bjornawarjar Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Har du prøvd å bytte spor på minnebrikkene? 2+4 istedetfor 1+3 f.eks. Har prøvd å fjerne minnebrikkene både enkeltvis og parvis, uten at det fungerte. Det virker som at for min del hjalp det å deaktivere PCIE Gen2 under grafikkort instillinger i Bios. Det har ikke låst seg etter at jeg gjorde dette. Det hørtes ikke så dumt ut, må prøves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå