Gå til innhold

Nytt skjermkort.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe meg en ny PC nå i oktober, og har ikke helt klart å bestemme meg hvilket skjermkort jeg skal gå for.

Har fått både anbefalinger å kjøpe Radeon og Geforce, og fått høre cons og pros av begge, men ikke helt klart å bestemme selv hva som er "best".

Jeg kjøper hovedsaklig ny PC rett og slett for at den nåværende stasjonære PCN min er ganske gammel og buggy, samtidig som jeg vil yte Elder Scrolls: Skyrim til det beste og WoW (ikke at det krever "sick" PC :p) som jeg spiller utenom.

Jeg er villig å betale opp til 4000-5000kr for et skjermkort, om nødvendig.

Endret av Gaff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du 4-5k for hele PC'en eller for bare skjermkortet?

Rettet: Mente Skjermkort ja.

Da vil jeg definitivt anbefale et GTX580, men hvis du har tålmodighet til det ville jeg ventet til HD 7000 serien til AMD kommer etter jul en stund.

Endret av beirch
Lenke til kommentar

Mener du 4-5k for hele PC'en eller for bare skjermkortet?

Rettet: Mente Skjermkort ja.

Da vil jeg definitivt anbefale et GTX580, men hvis du har tålmodighet til det ville jeg ventet til HD 7000 serien til AMD kommer etter jul en stund.

Det var en tanke ja, men om tålmodigheten holder ut er en annen ting :p.

Jeg hadde satt tanken på GTX 580 ja, ganske rimelig pris også.

Men hva med GTX 590 da, siden jeg kan spenne ut 5000+? Eller ville det blitt unødvendig bruk av penger, mtp ytelse og pris.

Lenke til kommentar

Nå kommer det anbefalinger på Radeon også ja. "Confusion".

Hvilket spill skal du spille?

Elder Scrolls: Skyrim. Utenom det spiller jeg bare WoW, som ikke akkurat krever all verden.

Men vil jo ha det mest optimale.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget i å kjøpe et kort til 3-4 tusen når du ikke har bruk for det.

For å si det sånn, jeg har veldig lite peiling, noe som du sikkert skjønte ganske fort?:p

Som jeg nevnte, var jeg villig å betale det jeg måtte til en viss grad "om nødvendig".

Men for all del, kom med forslag, jeg er her for å få anbefalinger.

Endret av Gaff
Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget i å kjøpe et kort til 3-4 tusen når du ikke har bruk for det.

For å si det sånn, jeg har veldig lite peiling, noe som du sikkert skjønte ganske fort?:p

Som jeg nevnte, var jeg villig å betale det jeg måtte til en viss grad "om nødvendig".

Var ikke ment som kritikk eller noe, også en kommentar til det som var nevnt, hvor seriøst det var er jeg usikker på men. Støtter forslaget om et kort i området rundt 560ti. Det skulle holde fint til skyrim utfra de systemkravene som jeg har sett nevnt og wow er nå wow.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Var ikke ment som kritikk eller noe, også en kommentar til det som var nevnt, hvor seriøst det var er jeg usikker på men. Støtter forslaget om et kort i området rundt 560ti. Det skulle holde fint til skyrim utfra de systemkravene som jeg har sett nevnt og wow er nå wow.

Hehe, tok det ikke som kritikk, satt faktis pris på kommentaren. Det som er mest optimalt for det jeg trenger er det jeg vil, så takk :)

Lenke til kommentar

Jeg har et ultrabillig, gammelt skjermkort som heter ATI Radeon HD 4670. Tror det kostet en sånn 6-700 kroner for et par år siden. Kjøpte det da spill var helt uinteressant for meg på den tiden.

Jeg regnet med at det var skikkelig dårlig, men WoW kjører helt fint på ganske høye innstillinger (nesten maks på alt, og 1920x1080 oppløsning). Kan hakke ørlite om det skjer veldig mye samtidig.

Kjører også Dirt 3 på samme kortet, og det flyter som en drøm på maks innstilling. Men det krever kanskje ikke så mye.

Så om du virkelig har bruk for et skjermkort til 4-5000 kroner tviler jeg på. Men det er sikkert gøy :)

Lenke til kommentar

Du ville helt fint klart deg med et 6870. Jeg betalte rundt 1000kr for mitt og det drar omtrent alt av spill som er ute nå med alle settings på maks.

Evt kan du jo bytte om ett eller to år hvis du ønsker. Jeg har tenkt og gjøre det selv og sette 6870 kortet i htpcen min når den tid kommer.

Jeg mener personlig at alt over gtx 570 og 6950 vil være totalt overkill for deg. Og det lønner seg og heller bytte ut skjermkort med et nytt et til 1-2k enn og bytte ett toppkort hvert 3-4år når du har betalt 5-6k for det.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...