John Kr Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg får følgende feilkoder etter en stund når jeg bruker ASUS Probe: Feilkode 1: Exeption EZeroDivide in module ASmi627h.dll at 000022AC. Floating point Division by zero. Feilkode 2: Exeption EAccessViolation in module VCL35.bpl at 000714C. Access violation at address 4130714C in module "VCL35.bpl" read of address 00A810AC. Jeg har prøvd flere ASUS Probe versjoner med samme resultat. Er det noen som har vært borti dette og som kan gi meg en liten pekepinne på hva dette kan være. Dette spørsmålet er kanskje i grenseland på hva som er hardware eller software, men jeg karakteriserer dette som hardware problem. På forhånd takk. John Kr Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Ellers er maskinen stabil? Har du asus hk? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 ok så ikke signatur! du har asus hk. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 glem asus pcprobe prøv mainboardmonitor 5 i stedet for, hjelper ikke det kjør inn en ny bios det skulle hjelpe Lenke til kommentar
edwood Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg har også samme problemet med asus probe og mitt p4c800d hovedkort. Lenke til kommentar
Lord_Paradox Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Høres ut som det er programmet det er noe feil med. Jeg har forresten asus probe til mitt asus p4s533, og har ingen problemer. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Jeg har hatt flere Bios versjoner og flere ASUS Pobe versjoner, samme resultat. Jeg trur MBM5 støtter ikke dette HK ennå -- kun P4P800 versjonen, jeg har deluxe. Jeg er rådløs. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Glemte å si at PC'en er stabil og feilfri forøvrig. Superrask. Men den h... Probe... Lenke til kommentar
Npt Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hva brukes asus probe til? Hvis maskinen er stabil og yter bra er det vel ikke noe hardwareproblem? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 måle tempen, er tempen for høy yter ikke cpu max Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Nå er det 28 grader i rommet... CPU: 38 HK: 33 Internett (Idle) Lenke til kommentar
Npt Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 kjør prime95 i ca 1 time så har du load temp :wink: Lenke til kommentar
jirre Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg får også akkurat de samme feilmeldingene ca 1-2 min etter oppstart . Har ikke hatt tid til å studere dette nærmere for det er jo sommmmmmer! Det er helt tydelig at her er det noe muffens siden det er flere som får samme feilmelding. Det virker usannsynlig at det er hardware feil siden feilen går igjen på flere forskjellige typer hovedkort (Ditt P4P og mitt P4C). Prøv å ta dette opp med Asus (jeg hadde tenkt å forhøre meg hos dem når bare denne varmen gir seg og jeg blir helt ferdig med ferien). Men du kan kanskje komme meg i forkjøpet? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Jeg får også akkurat de samme feilmeldingene ca 1-2 min etter oppstart . Har ikke hatt tid til å studere dette nærmere for det er jo sommmmmmer! Det er helt tydelig at her er det noe muffens siden det er flere som får samme feilmelding. Det virker usannsynlig at det er hardware feil siden feilen går igjen på flere forskjellige typer hovedkort (Ditt P4P og mitt P4C). Prøv å ta dette opp med Asus (jeg hadde tenkt å forhøre meg hos dem når bare denne varmen gir seg og jeg blir helt ferdig med ferien). Men du kan kanskje komme meg i forkjøpet? Hei jirre Vi kan jo informere hverandre dersom vi finner ut noe. Jeg/vi tar gjerne mot tips og erfaringer rundt dette med feilkode ved bruk av ASUS Probe. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Synd å høre om problemene dere opplever med Asus Probe. Selv har jeg ikke opplevd noe som helst problem med programmet. Jeg har etterhvert brukt 3-4 forskjellige versjoner på mitt nåværende system. Det er imidlertid bra at noen "tar saken" med Asus, slik at eventuelle feil i bios eller software blir utbedret. Lenke til kommentar
jirre Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hei jirre Vi kan jo informere hverandre dersom vi finner ut noe. Jeg/vi tar gjerne mot tips og erfaringer rundt dette med feilkode ved bruk av ASUS Probe. Den er bærre lækker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå