Gå til innhold

Vil dette være nok til å beholde muskelmasse?

Gjest medlem-211409

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-211409

Hei! Jeg føler nå at jeg har akkurat passe med muskler, og ønsker derfor ikke å øke i volum (utenom bryst), men jeg vil heller ikke forfalle. I tillegg blir det stadig mer mas med venner, skole, osv så jeg ønsker ikke å trene ofte.

Derfor har jeg laget et program jeg tror ikke vil være nok til å øke i volum (utenom i bryst, som jeg ønsker), men samtidig nok til å beholde muskelmasse. Programmet vil være ca 2 ganger på 8-10 dager (en økt per 4. til 5. dag)

Dag 1

Mark: 2 sett med 5-8 reps

pull ups /chins: 3 sett med 7-15 reps.

militærpress/skulderpress: 3 sett med 7-12 reps.

Benkpress/ flatbenk med manualer: 2-3 sett med 8-15 reps.

Forskjellige mageøvelser

dag 2

Knebøy: 3 sett med 7-12 reps

Flatbenk m/ manualer: 3 sett med 8-15 reps

roing: 3 sett med 7-12 reps

Foroverbøyde dips: 3 sett med 12-18 reps

Flat flies: 2-3 sett med 8-15 reps

Forskjellige mageøvelser

Noen innspill til dette? Noe jeg har skrevet som er dumt? Noe jeg ikke har tenkt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor godt du klarer å vedlikeholde muskelmasse er strengt tatt avhengig av masse faktorer, spesielt dine egne gener.

Noen bevarer muskelmasse uten noen form for trening over flere tiår, jeg er en av de, mens andre vil miste masse selv om de anstrenger seg for å beholde den.

Personlig så har jeg ikke trent på over 10 år men er fremdeles større enn kompiser som har trent hele denne tiden.

En av kompisene mine som stillte ganske høyt i nordiske bodybuilder konkuranser mister massen sin iløpet av kun måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...