Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

LED lys under kjøkkenbenk

Anbefalte innlegg

Under kjøkkenbenken Har jeg tidligere hatt lysrør. Jeg vil oppgradere til LED belysning. På internett har jeg funnet en løsning jeg tror vil fungere. Er det noen som har erfaring med dette produktet? Eventuelt kan anbefale et bedre produkt til en rimelig penge.

http://www.sparelys.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=1&page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=807&category_id=75

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd ledlamper som benkbelysning i kjøkkenet, men etter å ha brukt flere elektriske apparater samtidig pakker de sammen. jeg har skiftet dem to ganger og har nå gått lei. dessverre, da de er så tynne, tar ingen plass.

hvis noen har en teori om hva som kan ha skjedd er jeg takknemlig for det, clas ohlson vet ikke. dette er lampen: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=163426253

Lenke til kommentar

Ville aldri vurdert halogenbelysning for en kjøkkenbenk.

Dette er for masochister som gleder seg over å bytte små kranglete pærer mange ganger i året.

LED eller lysrør er tingen til dette.

Det morsommem med lysrørarmaturer er at man enkelt kan integrere de i X-comfort systemer ved å bygge en bryteraktuator inni armaturen.

Når det kommer til hvorfor LED spottene dine døde under kjøkkenbenken så gjetter jeg meg til at det skyldes enten en dårlig batch med LED spotter eller driver som er følsom for støy.

Lenke til kommentar

Lysrør gir stort sett stygg lysfordeling, LED er nok en fin løsning, men jeg synes fortsatt halogen er et fint alternativ. Halonestra gir utrolig fin lysfordeling og det ser utrolig bra ut.

De fleste har dimmer foran kjøkkenlys, da kan man forlenge levetiden på en halogenpære drastisk.

Lenke til kommentar

Hvorfor gir lysrør en stygg lysfordeling?

Det finnes fullfargelysrør som gjengir farger bedre en LED klarer og er meget nær halogen i fargegjengivelsen.

Og får man store nok eller flere lysrørarmaturer under benken slik at hele benken og bakveggen blir opplyst så blir sluttresultatet meget bra.

Joda dimmer på halogenspottene hjelper drastisk på levetiden på pærene men med neddimming så får man også dårligere arbeidslys og det er jo nettop det lys over en kjøkkenbenk er tiltengt, nemlig som godt arbeidslys og da kommer lysrør eller LED strips til sin rett.

Lenke til kommentar

Vel, du har selvfølgelig har du noen gode poeng, men på et kjøkken ser jeg stemningslys som et must. Altså, gjerne svakt lys som står på mens kjøkkenet ikke er i bruk. For min del synes jeg lysrør er gammeldags. Man får ikke lyskjegler, noe jeg synes ser bra ut. Jeg tror uansett at LED, som du er inne på, er en veldig god løsning.

Jeg har ikke satt meg særlig inn i det, men det finnes vel mange typer belysningsprodukter for kjøkken av typen LED per dags dato.

Lenke til kommentar

Som stemningslys er ikke LED nødvendigvis så bra.

Fargen forblir den samme bare svakere når man dimmer som ikke gir noe fin stemning slik halogenlys gir.

Derimot kan vel strategisk plasserte RGB strips eller spotter være tingen for stemningen for da har man 9 forskjellige farger å velge mellom i tillegg til at man kan dimme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...