Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utslett etter barbering

satser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God dag!

Jeg sliter med at jeg får røde prikker/utslett på halsen, trolig etter barbering. Bruker barbermaskin hver dag, noe som da gjør at utslettet aldri forsvinner skikkelig. Noen som vet hva jeg kan gjøre med det?

Kan du ikke gå over til å bruke høvel en periode og se om det går vekk?

Forsvinner det så bruker du maskin igjen men kommer det tilbake igjen på grunn av maskinen s anbefaler jeg til å kaste vekk barbermaskinen.

Eventuelt kjøpe ny og bedre maskin hvis den du har ikke er bra... handler ikke bare om kvalitet men også om typen.

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent kommer de røde nuppene av små infeksjoner som følger av dritt fra maskin/høvel som trenger inn i små sår forårsaket av barberingen.

Unirens som nevnt over, kan hjelpe. Nettopp fordi den er desinfiserende.

Merk at dette trenger ikke å være eneste årsaken til røde nupper/utslett.

Lenke til kommentar

Jeg bruker høvel, og barberer med skjeggets retning. Altså ovenfra og ned. Tror det er best fordi skjegget vil ligge finere når det vokser ut igjen. Jeg tror det også hjelper mot dannelsen av inngrodde hår, jeg har vertfall ikke hatt noen.

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

Begynn å bruke aftershave. Det inneholder som oftest noen milde antiseptiske stoffer som forhindrer røde nupper. For som det blir nevnt ovenfor her kommer disse ofte av dritt og smuss som skitner til og tetter igjen hårposene.

Gilette har er bredt utvalg, men er enda bedre om du slenger på en ekstra hundrings og kjøper deg noe ordentlig greier fra en hudpleiebutikk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...