Gå til innhold

Problemer med å komme inn eksternt via Remote desktop

Anbefalte innlegg

Problemer med å komme inn eksternt via Remote desktop

LItt snodig tilfelle her, som jeg ikke helt blir klok på.

Hadde først 1 maskin på en liten bedrift, som jeg kunne komme innpå remote desktop på fint, denne kjørte win xp.

Bedriften har fast ip. Dette har fungert smertefritt.

Satte så opp en ny hp maskin og en laptop igår , satte så opp at windows 7 skulle kjøre remote desktop, og la til i windows firewall at den skulle ha lov å få innkommende på port 3389 mener jeg standar porten er.

Prøvde så og komme inn hjemmefra , dette gikk ikke.

Kjører for å se om portene er åpen fra denne nettsiden: http://canyouseeme.org/

Der bare timer den ut når den skal lete etter porten. Prøver feks port 21, port 80, de er åpne.

Bedriften har et speedtouch adsl modem, som jeg dessverre ikke har passordet på (må skaffe dette hos telenor), for det som slår meg at jeg kanskje må gjøre er å finne den utdelte ip en til maskinen jeg vil inn på og port forwarde den i routeren?.

Men så er spørsmål hvorfor må jeg nå kanskje port forwarde for å komme inn? Når jeg ikke hadde behov på den gammle xp maskinen som stod der?

Er det fordi den på en eller annen måte har funnet ut at det er 2 win 7 maskiner på nettverket? Har prøvd og sjekke porten når bare hovedmaskin er på også, men samme resultat.

Noen teorier her?

0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du alt har hatt en maskin dette har virket på så er port 3389 (remote desktop) åpnet for å forwarded i brannmuren til den maskinen. Skal du ha en ny maskin må du enten inn på ruteren og endre IP 3389 forwardes til eller sette samme IP på den nye maskinen som den gamle hadde. Husk å sette en ny IP på den gamle så du ikke får en konflikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...