MoonStew Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg skal søke på videregående skole neste år, men jeg har virkelig ingen idé om hva jeg skal søke på. Det eneste jeg kan tenke meg å jobbe med er dyr, men så vidt jeg vet finnes ingen utdanning for det i Norge, med unntak av veterinær, gårdsbruk, hest etc. Jeg har tenkt å prøve å få jobb i Akvariet i Bergen og ta utdanning der, men ettersom jeg ikke vil jobbe i dyrehage hele livet vil jeg ha en skikkelig utdanning om emnet. Noe som frister er å reise rundt i verden og studere ville dyr, jobbe med dyr - trening, rehabilitering - og noe i den retningen. Å blande inn litt skriving, fotografering og/eller forskning hadde absolutt vært noe. Jeg har vært inne på tanken på å ta studiespesialisering og evt noe videre i retning dyr etter det, men problemet med det er at jeg er utrolig lei av teoretiske fag og tunge skoledager. Jordbrukslinje er heller ikke i den retningen jeg hadde tenkt. Nå har jeg heller ikke særlig peiling på videregående skole og slikt, så det jeg da lurte på var om noen har noen tanker om hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
MoonStew Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Noe med dykking kunne også fungert, men så vidt jeg vet er det ingen yrker som innebærer dykking og dyr kombinert i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå