stepking2 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 På mitt MSI-Z68a-GD80 er det slik at hver gang jeg har noe plugget inn i USB 3 porten så poster pcen og stopper på en svart skjerm med B2 i nederste høyre hjørne. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Sikkert HDD boot order som blir forstyrret av at du har en harddisk tilkoplet USB3 (USB3 tingen din kommer som 1'st HDD boot device). Gå inn i BIOS/Settings med USB3 tingen din tilkoplet og se om du kan endre permanent boot order til din OS/systemdisk burde løse det. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Det har ingenting med at den ikke finner noe operativ system, pcen bare fryser, etter POST, uansett hva jeg har inni USB 3 porten... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Tror det definitivt har noe med "screwed up boot order" å gjøre ref : http://forum-en.msi.com/index.php?topic=149669.0 Har du "prøvd" å disable kontrollere du ikke bruker som til eksempel Marvell SATA. Endret 8. oktober 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Har disablet Marvell SATA kontrolleren nå, maskinen starter med eksterne harddisken koblet til i USB 3.0 porten nå, men den sitter på den svarte skjermen med "B4" i kanskje 6-7 sekunder. Også i sted opplevde jeg at når jeg koblet til den eksterne harddisken min som er USB 3.0, til USB 3.0 porten, så kom det frem, "Denne enheten har kan yte bedre hvis du plugger den til en SuperSpeed USB port". EDIT: Men etter jeg disablet "External SATA 6Gbit/s controller" så har jeg ikke fått fram "No harddrive detected" Endret 8. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 BIOS bugs fra MSI tydligvis ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå