stepking2 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Har nettopp montert et Corsair H80 vannkjølingssett som midt på natten plutslig begynte å bråke noe helt forferdelig. No etter cirka en time med feilsøking kom jeg fram til at det er pumpen. Og etter litt lesing på nettet så kunne det hjelpe å knipse på slangene, og det gjorde det. Men etter hvert så kommer lyden tilbake. Har dere noe som kanhjelpe, eller må jeg sende den tilbake? Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 vist den fotsetter slik er det bare å sende den tilbake, har ikke hørt at det er noen som hat fiksett dette..... Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Det er bare det at, det blir et helvette å ta den fra hverandre Men vet du hvorfor den blir bra igjen etter jeg knipser i den ene slangen? Kan det være vibrasjon? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Høres nesten ut som luft i systemet. Prøvd å vende litt på kabinettet? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Har ikke prøvd å venne systemet nei, men har knipset et par ganger i tubene, og nå har ikke lyden vært her på cirka 5 timer Kan være at det var det som hjalp? Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 mest sannsynlig, siden slike system som h50, h60 og slik er ferdig vasnnkjøling og defor kan det være luft i det som gjør at det blir vibrasjoner Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Hvor går luften ut da? Lyden gikk jo vekk når jeg knipset i slangen... Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 all lufta blir i tanken, som ikke e så stor Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Lyden kom igjen, i natt, cirka klokken 3, men knipset et par ganger i slangen og den gikk vekk, og har ikke vært her siden. Er det mest sannsynlig luftbobler? Eller vibrasjoner? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hvordan har du montert radiatoren? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Slik at slangene er nederst, hvis det var det du mente.. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ja, da skal ihvertfall luft kunne utelukkes. Kjører pumpa på full pupp? Den er tilkoblet 12V? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Pumpen er tilkoblet CPU_FAN_HEADEr på hovedkortet Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Send den tilbake og kjøp en luftkjøler, f.eks. fra Noctua. Min skepsis til disse vannkjølerne bare øker og øker.... Endret 9. oktober 2011 av Nator Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg er er litt skeptisk til luftkjølerne fordi alle lover å være "Ultra Quiet", men så bråker de som en dieselmotor. Hadde en Zalman CNPS9900 som bråkte så forferdelig, og siden jeg har allerede brukt god del av pengene min på H80-en så gidder jeg ikke å skifte... Jeg skal ringe komplett på mandag fordi jeg mistenker at det er noe med slangene siden lyden går vekk når jeg knipser på de Min bror har hatt sin H50 i snart fire år, og du merker fortsatt såvidt at pcen er på Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Hvis pumpa er tilkoblet CPU_Fan må du sørge for at automatisk viftestyring er deaktivert i BIOS. Hvis ikke vil den få for lite spenning noe som godt kan medføre vibrasjoner og ulyder. Evt. kan du bruke en overgang og koble den til 12V molex eller en annen viftekontakt på hovedkortet. Dog er det viktig at du deaktiverer viftekontroll i BIOS hvis du kobler den til hovedkortet. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Hva heter det da? Er ganske ny... EDIT: Er det "CPU Smart Fan Target"? Endret 9. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Stemmer nok det ja. Har aldri tuklet med MSI selv Denne skal stå som "Disabled". Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Den står allerede som "disabled". Men på "Help Info" står det at den: "Set CPU Target Temperature".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå