Gå til innhold

Corsair H80 bråker noe helt forferdelig

Anbefalte innlegg

Har nettopp montert et Corsair H80 vannkjølingssett som midt på natten plutslig begynte å bråke noe helt forferdelig. No etter cirka en time med feilsøking kom jeg fram til at det er pumpen. Og etter litt lesing på nettet så kunne det hjelpe å knipse på slangene, og det gjorde det. Men etter hvert så kommer lyden tilbake. Har dere noe som kanhjelpe, eller må jeg sende den tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er er litt skeptisk til luftkjølerne fordi alle lover å være "Ultra Quiet", men så bråker de som en dieselmotor. Hadde en Zalman CNPS9900 som bråkte så forferdelig, og siden jeg har allerede brukt god del av pengene min på H80-en så gidder jeg ikke å skifte...

Jeg skal ringe komplett på mandag fordi jeg mistenker at det er noe med slangene siden lyden går vekk når jeg knipser på de :p

Min bror har hatt sin H50 i snart fire år, og du merker fortsatt såvidt at pcen er på :D

Lenke til kommentar

Hvis pumpa er tilkoblet CPU_Fan må du sørge for at automatisk viftestyring er deaktivert i BIOS. Hvis ikke vil den få for lite spenning noe som godt kan medføre vibrasjoner og ulyder.

Evt. kan du bruke en overgang og koble den til 12V molex eller en annen viftekontakt på hovedkortet. Dog er det viktig at du deaktiverer viftekontroll i BIOS hvis du kobler den til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...