Gekko96 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei! Jeg har overklokket min AMD Athlon II X2 250 til 3,6GHz. Volten hopper litt frem og tilbake ettersom hvor mye jeg bruker prosessoren, men er på maks 1,5120V. Det jeg lurer på er om jeg kan overklokke mer. På AMD sine nettsider står det at den skal ha maks 1,4250V og at maks temp er 74C. Min holder seg på maks 45C. Er det normalt at volten skal hoppe frem og tilbake ettersom hvor mye jeg bruker prosessoren? Hvordan kan jeg sjekke at prosessoren er stabil? Kan jeg overklokke mer? Jeg spør fordi det er første gangen jeg prøver å overklokke Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Under overklokking holder du deg under 55C Maks spenning på luft er folk generelt enige om 1.55V på luft. At spenningen hopper opp og ned kommer av VDroop, om du har LLC i BIOS kan du fikle med det og se om det hjelper. Sørg for å sjekke om det er stabilt med Prime95/Orthos/OCCT. Lenke til kommentar
Gekko96 Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Ok. Takk for hjelpen Har overklokket den til 4GHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå