Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i tannkjøtte, WTF?

South_Bridge

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det kanskje en liten uke. Bare små irritasjon, men i går blusset det opp. Nå kan jeg ikke åpne munnen, svelge, tygge, lene handa mot "kjaka" uten at det svir/stikker i det som kjennes som tannkjøttet bak siste tann nede til høyre.

Jeg er en mann på 25 år som har fått alle tennene.

Jeg kan ta fingeren min og ta på siste tennene mine (alle, oppe og nede) og kjenner ingen smerter ved det men som sagt så er det alt det motoriske med underkjeven som gjør vondt. Må booke meg en time til mandag ASAP, men noen som kan tenkes hva det er - og hva som må gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han skriver at han har fått alle tenna...

Det kan kanskje være en liten infeksjon? Prøv med Listerine i et par min.

Du anbefaler noen med en eventuell infeksjon eller betennelse i tannkjøttet å bruke ett munnskyllemiddel med alkohol som tørker ut og skader tannkjøttet? :ermm:

Ja, jeg anbefaler en med en eventuell infeksjon eller betennelse i tannkjøttet Listerine.

Corsodyl inneholder for øvrig også etanol, men mulig ikke i like stor grad.

Lenke til kommentar

Dette er litt far-fetched, men det kan være at dette starta da jeg begynte med Listerin igjen.

Jeg har tidligere brukt Listerin, men kona var ikke så fan av smaken så vi droppa den i et år. Kjøpte ny forrige uke og det var etter et par bruk at smerte/stikkingen begynte.

Jeg får vel booke meg en time hos tannlegen på mandag så får jeg ta det der ifra. Det hjelper ikke å ha tannlegeskrekk heller :!: :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...