Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har noen erfaring med dette http://ideone.com/ online shellet på på C++ og / eller C++0x ? Ser ut til å funke utmerket på PHP og Python. I så fall er det raskt å teste kodesnutter man finner på nettet. Skriv gjerne din erfaring her: Online interpreters eller shell? Lenke til kommentar
Jorndel Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Bare vær sikker på at du vet om du skal lære og lage Console applications eller Windows forms. Fordi når jeg startet med C++ lærte jeg Console. (Det er det du finner mest av på nette.) Og nei, du kan ikke bare "jukse" deg til c++ skills. Det tar tid. Du kan ikke tro at du mestrer det den første uken. Det kan til og med ta deg flere måndter. Men, du burde se etter bøker, kanskje helst på norsk hvis det eksisterer. Og, det er alltids mulig og kontakte noen fra Microsoft eller andre programmerings "tjenester". Det er sikkert noen som gidder og gi deg et svar. Eller bare søke på nette. Selv om jeg tror C# vil være litt enklere og mestre på en kortere tid. Men, VB er også ganske brukbart. Du kan lage en del der og. Ja, det er noe du ikke kan lage men... Det er bare og lære seg litt C++ eller C# og lagge DLL filer. Som du kan inkludere i VB. Du kan FKS: lage en textbox som har syntax highlighter. (Gir teskten farger når det brukes spessifike tegn. Som 'bla bal (blir grønt i VB.) Og andre ting. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Selv om jeg tror C# vil være litt enklere og mestre på en kortere tid. Men, VB er også ganske brukbart. Du kan lage en del der og. Ja, det er noe du ikke kan lage men... Det er bare og lære seg litt C++ eller C# og lagge DLL filer. Som du kan inkludere i VB. Bare for å være litt pirkete: Visual Basic (eller VB) er et nå gammelt og utdatert utviklingsmiljø og språk. Det er erstattet av Visual Basic .NET (eller VB.NET). Det er som regel det man mener når man sier VB i dag, men det er fortsatt folk som bruker gammel teknologi, og det finnes endel "old VB" ressurser på nettet også, og da kan det fort bli litt forvirrende. VB.NET og C# har dessuten gått mot hverandre og blitt to svært like språk som hvis du ser bort ifra syntaksen stort sett gir deg de samme mulighetene. C# er langt mer populært, og er det Microsoft satser mest på selv, og anbefales derfor fremfor VB.NET for nybegynnere - med mindre du allerede foretrekker Basic-syntaks, eller av en eller annen grunn har spesifike behov for å bruke VB.NET (legacy code el.l.). Syntaksmessig er jo også C# nærmere C++, så de passer bedre sammen om man skulle ønske å begynne med C#, men også lære C++ for å "ri på det monsteret" når man har spesielle ting man skal gjøre som ikke er praktiske i C#. Det er også tydelig at jorndel har lært C++ på windows, siden han sier Console eller Windows Forms. C++ finner du på alle platformer, og med mange ulike biblotek for grafiske applikasjoner. Endret 10. oktober 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Åssen kan jeg lage en installer i VB kan litt med windows aplication kan jeg lage det i VB? eller c++ installer med product kode som man trenger Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Åssen kan jeg lage en installer i VB kan litt med windows aplication kan jeg lage det i VB? eller c++ installer med product kode som man trenger For å lage installere kan man bruke verktøy laget spesifikt for dette, som f.eks. NSIS. Visual Studio har også enkel støtte for å lage msi-pakker. Men for at produktet du lager skal måtte aktiveres med en kode (regner med det er det du mener) så må du gjøre noe med selve produktet ditt - det har ikke noe direkte med installasjonspakken å gjøre egentlig tror jeg. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 En kan legge inn utvidelsesmoduler til installasjonspakken som gjør at en kan dytte inn produktnøkler. Dette er derimot ikke en triviell prosess, og ettersom produktnøkler er en DRM kontroll, så er det neppe noen som vil dele med deg hvordan deres fungerer. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Aha så hvorfor vil dem ikke dele ? Lenke til kommentar
Jorndel Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Aha så hvorfor vil dem ikke dele ? Gjett...... Så andre ikke skal kunne slippe og betale/registrere for og få den "nøkkelen." Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Finnes programmer som hjelpe deg med prosessen, men uansett om du prøver å lære deg c++ nå er det lenge til du trenger noe slikt. http://www.lomacons.com/LomaCons/InstallKey.aspx http://www.inishtech.com/Home.aspx http://ellipter.com/ http://www.olicense.de/index.php?lang=en http://www.licensespot.com/ Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Takk for hjelpen blåbær skal ta en titt men den windows installer? den kan jeg lage i vanlig visual basic 2010? eller c++?? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Windows installer er bare skripting for å lage ett skall rundt installasjonsprossen, så lag programmet ditt i hvilket språk du vil. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Takk for hjelpen blåbær skal ta en titt men den windows installer? den kan jeg lage i vanlig visual basic 2010? eller c++?? Det Blåbær skriver. Windows Installer følger med alle versjoner av Visual Studio med unntak av Express tror jeg. Men jeg ville ikke brydd meg om det i starten. Det er ikke vanskelig å lage en installer, det er mye vanskeligere å lære seg C++. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Det er ikke vanskelig å lage en installer, det er mye vanskeligere å lære seg C++. Vet da ikke det, eller må man være kvasi matematiker for å synes at C++ er lett? Mener du for eksempel at dette An ARR3D class implemented as a pointer to a pointer pointer som jeg jobbet med midt på 90 tallet er vanskelig? Det som er vanskelig er å lage det grafiske grensenittet, ikke fordi hvert enkelt skritt er vanskelig men på grunn av kompleksiteten. Men det er vi vel enige om å klikke på plass med Verktøy som RAD Studio? Du kan bruke år på å konkurrere med det og da har RAD studio hevet seg til et nytt nivå. Det er dumt å stå igjen på perrongen når toget går og toppen på latskap er å gjøre alt riktig første gang? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 An ARR3D class implemented as a pointer to a pointer pointer Den linken din får chrome'en min til å døue! Har di noen issues med forumet ditt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Den linken din får chrome'en min til å døue! Har di noen issues med forumet ditt? Det får du spørre Google om. Jeg ser kun to grunner til å bruke Google chrome. Minimalisme Innebygd Google translate. Jeg bruker FF når jeg surfer på nettet og til vebutvikling siden der er så mange innstikk til FF. Opera anbefaler jeg til alle andre da den er nettets sikreste leser og med mest funksjonalitet etter min mening. Jeg liker heller ikke IE, da sidene mine ser stygge ut i den nettleseren og sikkerhetssoner er falsk sikkerhet. Sidene mine ser best ut i Opera. Jeg har ikke Google Chrome på den Pc'en jeg skriver dette innlegget på, så jeg må starte en av de andre for å sjekke hvordan det er her. P.S. Om du savner Google instant på Opera, kan du løse det med noen museklikk ved å identifisere Opera som FF, men det vrir jo den globale nettleser statistikken imot opera. Endret 11. oktober 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Noble Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Denne tråden ser ut til å ha gått helt OT. Ang trådstarters sprøsmål vil jeg persisere at det første programmeringsspråket du lærer ikke har så mye og si, det er viktigere at du faktisk forstår hva du holder på med. Når du først kan et språk, kommer de andre (relativt) lett. Vil ikke anbefale å lære deg c++ som førstespråk i det hele tatt. Lærte meg selv c++ fra noen gamle bøker jeg fant som første språk (hadde ikke internett på den tiden), og det var masse bortkastet tid. Python, C, VB eller Java er bedre førstespråk, spesiellt python og java gjør det lett å faktisk lage andre ting enn "hello world" . Dersom du kun blir sittende å lage kjedelige programmer vil du fort miste interessen. Se også på PHP (+ HTML og CSS), der kan du gjøre mye morro som er lett å dele med verden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Denne tråden ser ut til å ha gått helt OT. Mener du at jeg ikke skal svare på det jeg blir spurt om? Du tar forresten selv tråden svært off topc. OP spurte om C++. Mine forum poster er om C++. http://www.forumnorway.com/viewforum.php?f=13 Men nå er det vel Torbjørn som har et problem med innstillingen på sin nettleser, siden jeg ikke har problemer med å se tråden på den andre Pc'en med Chrome som jeg nå har fyrt opp. Jeg anbefaler alle som jeg hjelper med datamaskiner som kun skal brukes til handel på nettet og surfing på nettet å ha en alternativ nettleser, Chrome til Opera . Skandiabankens sider fungerer ikke alltd bra i Opera på min default PC. Endret 11. oktober 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Men nå er det vel Torbjørn som har et problem med innstillingen på sin nettleser, siden jeg ikke har problemer med å se tråden på den andre Pc'en med Chrome som jeg nå har fyrt opp. Ser ut til at den fungerer fint for meg også nå, så falsk alarm. Ville bare si fra i tilfelle det var noe du burde fikse. Bruker forøvrig både IE, FF og Opera i tillegg til Chrome, men foretrekker den siste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Bruker forøvrig både IE, FF og Opera i tillegg til Chrome, men foretrekker den siste. Men mener du den med åpen kildekode er sikrere enn Opera Which browser::: Shopping online? Hvis du ikke kan svare på det spørsmålet, hvilken nettleser anbefaler du til den vanlige surfer og netthandler? Endret 11. oktober 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Regner med de som bare er interressert i C++ har forlatt denne tråden nå :/ Bruker forøvrig både IE, FF og Opera i tillegg til Chrome, men foretrekker den siste. Men mener du den med åpen kildekode er sikrere enn Opera Hvis du ikke kan svare på det spørsmålet, hvilken nettleser anbefaler du til den vanlige surfer og netthandler? Jeg synes Opera er flott - både browseren og selskapet bak. Selv velger jeg browser ut fra estitikk, magefølelse og minste motstands vei. Og jeg gir sjelden råd til vanlige surfere og netthandlere - er så fjernt fra å være en selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå