fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Der funker det jeg kan nå den koden uten og se på hva åssen den skrives da går jeg over til mere avanserte ting. Er det bare meg eller brukes C++ kodinga i codeblock? Dette er morsomt jo //Test #include Int main() { using namespace spd; coute << "Holly there" return 0; } Endret 8. oktober 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Codeblock er det samme som Visual C++. Gjør "using namespace spd;" om til "using namespace std;". putt den etter "#include <iostream>" og før "int main()" slik som dette: #include <iostream> using namespace std; int main(){ cout << "Hello world!" << endl; return 0; } Skulle egentlig lagt meg til å sove for 5 timer siden, meeeen neida Endret 8. oktober 2011 av Refsa Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Hva gjør de commandoene? jeg trenger ikke "<< endl;"? og må jeg ha mellomrom mellom <iostream>? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 "<< endl;" setter det som kommer etter koden en linje ned. Så havner ikke alt på samme linje. Du må ikke ha et mellomrom mellom <iostream> nei, men personlig syns jeg det ser bedre ut. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Prøvde uten og bruke kilder igjen så ble det #include int main () using namespace spd; { coute << "Help me" < end1; return 0; jeg syns dette er seriøst kult skal sette meg godt inn i dette og øve og lære hva syns dere? Endret 8. oktober 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Joda, det kommer seg nok enda bedre etterhvert. Det er nok bare og sette seg ned å øve og øve så blir det bra. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 #include using namespace std; int main() { cout << "boy i love bacon " << end1; cout << "and ham"; return 0; } men får ikke "and ham" i exe fila når jeg tester den. Uansett vis jeg bruker "<< end1;" Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 ikke "<< end1;" men "<< endl;" Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 oja takk funka nå #include using namespace std; int main() { cout << "I love bacon \n"; cout << "and hame \n"; cout << "Well i made it"; return 0; } Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Har laget en kalkulator litt øving og jeg kan det utenatt og begyner og forstå dette nå så må kanskje se alle videoene igjen for og forstå det helt men når jeg er ferdig med alle? kan jeg c++ da?? XD #include using namespace std; int main() { int a; int b; int sum; cout << "Tast inn et nummer \n"; cin >> a; cout << "+\n"; cin >> b; sum = a + b; cout << "nummeret er " << sum << endl; return 0; } Elsker c++ er så mye funn i det Endret 8. oktober 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Etter alle videoene kan du basics i C++. Etter det kan du bevege deg inn på eksterne biblioteker, osv. Men alt til sin tid, først må du gjennom Basic av C++. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Ok så etter jeg er ferdig med de så er jeg ferdig med basic? hvor langt tid kan dette ta? finnes det flere videoer eller noe om mere avansert? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 men når jeg er ferdig med alle? kan jeg c++ da?? XD Det tar ca 30 år å mestre programmering 8D Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Ok så etter jeg er ferdig med de så er jeg ferdig med basic? hvor langt tid kan dette ta? finnes det flere videoer eller noe om mere avansert? Du skal kunne basics da ja. Jeg hadde ikke tenkt for mye på det mer avanserte enda. Ta inn litt og litt og legge ned grunnlaget hvor du forstår alt bak det som skjer før du begynner og styre med noe avansert. Kjedelig nå i starten, men senere vil du få mye mer igjen av det. Alle basic videoene er vel rundt 5-600 minutter med materiale. Så må du legge til øvning du gjør utenom for at det skal sitte og puslig du må gjøre for å forstå sammenhengen. Ville ikke satset på å gå for fort frem. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Okey greit. tenker og se alle video om igjen for jeg ser nå for og pugge og øve litt og skjønne men etter jeg er ferdig med det så skal jeg bare se gjennom alle videoer for og skjønne mere, så kan jeg gå over til mere avanserte ting? Det tar vel ikke 30 år`? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det tar ikke 30år for å lære seg programmering nei. Det tar heller ikke bare 1 år. Skal du kunne programmering til det punktet at du skal lage tunge spillprogrammer som er sykt optimalisert må du nok se på mange år med erfaring. Da igjen sitter du ikke med en bok i hånda, men av egen erfaring og egen kunnskap for å utvikle bedre programvare. Om du ser 1 år fram i tid og du bruker tiden godt vil du nok kunne produsere noen enkle programmer Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Tenkte og lage crypter til og krytere filer og stuff det krever basic ? eller expert? og lage klokke og litt sånt stuff Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Om du har tenkt å benytte et ferdigskrevet lib er det ikke vanskelig. Og til klokke er API-kallene du trenger alt klare til bruk i språket. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Hva er API? Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det tar ikke 30år for å lære seg programmering nei. Påstanden min var hentet fra Joe Armstrong - kjent utvikler av programmeirngsspråket Erlang. Han sa det tok ham 30 år. Det er også mange som sier at det tar ca 10.000 timer med bevisst øving å mestre et komplisert emne som programmering. Ta gjerne en titt på denne: Teach Yourself Programming in 10 Years. Men det betyr selvsagt ikke at man ikke får gjort noe nyttig før man mestrer det. Det er jo ikke mange i bransjen vår som har jobbet bevisst i 10.000 med å bli en bedre utvikler Joe Armstrong sa faktisk at når de 30 årene var gått så var det faktisk ikke så interessant lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå