fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei lurer på hvor jeg kan lære C++, vil ikke lese bøker, har det fantes en youtube totoutonal eller noen som kan snakke med meg på skype? om c++ og guide meg gjenom det?? Please? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Eh, det å lære programmering er ikke gjort på et øyeblikk, og det å "veilede" deg gjennom det på Skype er umulig. Youtube tutorials er heller ikke noe særlig. Begynn med å lære stoffet på denne websiden: http://www.learncpp.com/ Etter du kan dette utenat er du klar til å fortsette læringen uten støttehjul, men heller med dokumentasjon Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Forklare meg litt om dette programet? har koda litt i visual basic med windows application prøve og veilede meg litt? om dette? XD Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Får forresten error da jeg prøver meg på første program 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\kernel32.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\KernelBase.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\msvcp100d.dll', Symbols loaded. 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\msvcr100d.dll', Symbols loaded. Åssen kan jeg reparere dette? kommer ingen vei med det problemet Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Ingen kildekode det der. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) //my first program #include int main () { using namespace std; cout << "Hello world!" ; return 0: } Jeg snakker om error i da jeg starter .exefila EDIT: bruker visual c++ 2010 Jeg bruker Endret 8. oktober 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 #include <iostream.h> main() { cout << "Hello World!"; return 0; } Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Vis jeg bruker det der så får jeg feilmelding i cout så må bruke #Include int main () { using namespace std; cout << "Hello world!"; return 0; } får fortsatt feilmeldingen 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Users\Pilot\Documents\Visual Studio 2010\Projects\sasdsaaaaaaaaaaaa\Debug\sasdsaaaaaaaaaaaa.exe', Symbols loaded. 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\kernel32.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\KernelBase.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\msvcp100d.dll', Symbols loaded. 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\msvcr100d.dll', Symbols loaded. The program '[3216] sasdsaaaaaaaaaaaa.exe: Native' has exited with code 0 (0x0). under start av programet Endret 8. oktober 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Og du har fortalt hvilket program du bruker? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 ja. Microsoft visual c++ 2010 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Dropp visual C++ og bruke Code::Blocks isteden. Mye greiere på dette med kompilering, etc. Skal du ha tutorials så kan du fly over til thenewboston.com. Han har veldig greie og enkle video tutorials på alt du kan tenke deg innen programmering. #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Hello World!"; return 0; } er riktig kode for en enkel "Hello World!". Endret 8. oktober 2011 av Refsa Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Edit: Dette ble ett mess. Slettmeg. Er btw ingenting galt med VC++. Det Refsa skriver skal kompilere, om ikke er installasjonen din fooked. Endret 8. oktober 2011 av ze5400 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Dropp visual C++ og bruke Code::Blocks isteden. Mye greiere på dette med kompilering, etc. Skal du ha tutorials så kan du fly over til thenewboston.com. Han har veldig greie og enkle video tutorials på alt du kan tenke deg innen programmering. #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << "Hello World!"; return 0; } er riktig kode for en enkel "Hello World!". Hur du link til det? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) http://www.codeblocks.org/downloads/26 er linken. Last ned codeblocks-10.05mingw-setup.exe da den inneholder både et programmeringsmiljø og en kompileringsdel, eller bare IDE. http://www.thenewboston.com/?cat=66&pOpen=tutorial her finner du Thenewboston sine tutorials om C++. Endret 8. oktober 2011 av Refsa Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 takk kan du forklare meg forskjellen? på c++ og codeblock? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Visual C++ og Codeblocks er to forskjellige c++ IDE's. Jeg foretrekker å bruke Codeblocks da den er lettere og mer oversiktelig. Ellers er det bare personlig preferanse som adskiller dem. Prøv Codeblocks. Funker ikke det for deg er det bare å bruke Visual C++. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Er codeblock en versjon av c++?? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det finnes bare en versjon av C++. Skal prøve og ikke rote dette mer til og forklare det på en enkel måte. C++ er et kodebibliotek som er fastsatt av de som utviklet det. For å ta nytte av dette kodebiblioteket så må du ha noe som kan overføre koden du skriver inn til kode datamaskinen kan lese. Visual C++ har ingenting med C++ kodebiblioteket. Det er bare et program du kan skrive kode som du forstår og kompilere det til kode datamaskinen forstår. Codeblocks fungerer på samme måte. Du skriver inn kode du forstår og oversetter det på samme måte som med Visual C++. Begge programmene gjør det samme, bare at de har forskjellige utseende. 1 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Er codeblock en versjon av c++?? Nei. C++ er et programmeringsspråk. Codeblocks er et program til å skrive C++ i, som benytter GCC som toolchain om jeg ikke tar helt feil. Visual Studio er et annet program til å skrive C++ i, som benytter Microsofts C++-toolchain snarere enn GCC. Selv foretrekker jeg Visual Studio da det å debugge med VC++ er en lek. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Så sier dere at c++ er byggd inn i codeblock? tenkte og lage noe crypter greie med AES OFF-tropic: Skal ikke dere sove snart?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå