Gå til innhold

Hvordan begyne å lære seg C++ ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får forresten error da jeg prøver meg på første program

'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\kernel32.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\KernelBase.dll', Cannot find or open the PDB file 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\msvcp100d.dll', Symbols loaded. 'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\msvcr100d.dll', Symbols loaded.

Åssen kan jeg reparere dette? kommer ingen vei med det problemet

Lenke til kommentar

Vis jeg bruker det der så får jeg feilmelding i cout så må bruke

#Include
int main ()
{
using namespace std;
cout << "Hello world!";
return 0;
}

får fortsatt feilmeldingen

'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Users\Pilot\Documents\Visual Studio 2010\Projects\sasdsaaaaaaaaaaaa\Debug\sasdsaaaaaaaaaaaa.exe', Symbols loaded.
'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll', Cannot find or open the PDB file
'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\kernel32.dll', Cannot find or open the PDB file
'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\KernelBase.dll', Cannot find or open the PDB file
'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\msvcp100d.dll', Symbols loaded.
'sasdsaaaaaaaaaaaa.exe': Loaded 'C:\Windows\SysWOW64\msvcr100d.dll', Symbols loaded.
The program '[3216] sasdsaaaaaaaaaaaa.exe: Native' has exited with code 0 (0x0).

under start av programet

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar

Dropp visual C++ og bruke Code::Blocks isteden. Mye greiere på dette med kompilering, etc. Skal du ha tutorials så kan du fly over til thenewboston.com. Han har veldig greie og enkle video tutorials på alt du kan tenke deg innen programmering.

#include <iostream>

using namespace std;

int main() 
{     
cout << "Hello World!";     
return 0; 
}

er riktig kode for en enkel "Hello World!".

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Dropp visual C++ og bruke Code::Blocks isteden. Mye greiere på dette med kompilering, etc. Skal du ha tutorials så kan du fly over til thenewboston.com. Han har veldig greie og enkle video tutorials på alt du kan tenke deg innen programmering.

#include <iostream>

using namespace std;

int main() 
{ 	
cout << "Hello World!"; 	
return 0; 
}

er riktig kode for en enkel "Hello World!".

Hur du link til det?

Lenke til kommentar

Det finnes bare en versjon av C++. Skal prøve og ikke rote dette mer til og forklare det på en enkel måte.

C++ er et kodebibliotek som er fastsatt av de som utviklet det. For å ta nytte av dette kodebiblioteket så må du ha noe som kan overføre koden du skriver inn til kode datamaskinen kan lese. Visual C++ har ingenting med C++ kodebiblioteket. Det er bare et program du kan skrive kode som du forstår og kompilere det til kode datamaskinen forstår. Codeblocks fungerer på samme måte. Du skriver inn kode du forstår og oversetter det på samme måte som med Visual C++. Begge programmene gjør det samme, bare at de har forskjellige utseende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er codeblock en versjon av c++??

Nei.

C++ er et programmeringsspråk.

Codeblocks er et program til å skrive C++ i, som benytter GCC som toolchain om jeg ikke tar helt feil.

Visual Studio er et annet program til å skrive C++ i, som benytter Microsofts C++-toolchain snarere enn GCC.

Selv foretrekker jeg Visual Studio da det å debugge med VC++ er en lek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...