Gå til innhold

X360 Elite vs Slim? Verdt å "oppgradere"?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Sitter med en sort X360 Elite med 120GB HDD, men lurer litt på om jeg skal "oppgradere" til slim utgaven, grunnen til at jeg sier "oppgradere" er fordi jeg ikke er helt sikker på om det blir noe oppgradering av å gå over til slim utgaven, da jeg er noe usikker på forskjell, bortsett fra selve utseende og størrelse.

Er slim utgaven noe mindre støysvak enn elite utgaven? Og hvordan er dvd drevet i slim kontra elite? Ellers hva mener dere, verdt å gå fra elite til slim?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen forskjeller som slimen er mere stille har innebygd wifi og touch knapper for power og disk tray ... :ph34r:

Om det er verd det? Nei synes ikke det. :ph34r: Har selv hatt 2 stk 360slim 250gig men med mitt bruk synes jeg det var mye enklere å snappe av hard disken ,hvis det ble en spille helg til kompiser enn å overføre saver til en usb stikke (funker det oxo) Bytta inn slimene å skaffet 2 250g eldre eliter med siste jasper inmaten :love:

Lenke til kommentar

Er dvd drevet og støyen generelt sett mye lavere på slim eller er forskjellen veldig liten? Er vel egentlig støyen som gjør meg mest interessert i slim for øyeblikket. At konsollen også er mindre er også flott, men ikke akkurat det som trekker meg mest mot slim versjonen, samme gjelder forøvrig innebygd wifi og touch knappene også, bruker kabel.

Skulle ønske at hvertfal dvd drevet på X360 var like stille som bluray drevet på PS3en. Men med tanke på at man kan installere spill på hdd så er ikke det så alt for farlig heller, men hadde vært flott om slim generelt sett var en stillere konsoll, noe det virker som den er.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hmm, vel flashe drevet, eller jtag modifisere boksen, gjør slik at jeg kan spille av piratkopierte spill/homebrew o.l regner jeg med? Vet ikke så alt for mye om det, men er vel ikke akkurat det jeg tenker mest på, har hørt folk som har blitt bannet fra xbox live, og det har jeg ikke så fryktelig lyst til.

Uansett, noe som kan si litt om positive og negative sider ved elite og slim? Slik jeg ser det akkurat nå, så er ikke forskjellen så alt for stor, bortsett fra at slim har flere usb porter, aux port, egen inngang for kinect, mindre i størrelse, samt stillere, og alt dette er flott, men ikke noe stort salgspoeng for min del, bortsett fra støynivået. Har søkt litt rundt om det, og det virker som slim skal være ganske så mye mer stillere enn elite, og må si at om det stemmer, så frister det å "oppgradere" bare pågrunn av det.

Ellers var tanke å "bytte" inn elite på gamestop, så sant jeg får en grei pris for den, og ta med meg slim hjem igjen.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye støy har si for meg, liker jo at ting er stille, men har ikke så alt for mye imot støy, PCen jeg har er jo ikke akkurat lydstille den heller, men bruker som regel hodetelefoner så da legger man mindre merke til det. Ellers er det jo det at jeg har PS3 og X360 ved siden av hverandre, og når det kommer til støy så er jo PS3en mye stillere, så hadde vært flott om X360 kunne vært på samme nivå der.

Tror jeg har vært inne på tanke å "oppgradere" boksen rett etter da denne slim versjonen kom i 2010, men fant ut at jeg ikke gadd å bruke pengene på det da, men så plutselig kom jeg på tanken igjen her igår, fortsatt ikke helt sikker, og er vel neppe egentlig verdt pengene, men er jo alltid gøy med noe "nytt" :p Så vet ikke helt.

Er ingen her som gikk fra elite til slim? Som kanskje har lyst til å si hvorfor de valgte å gå fra elite til slim? For min del er det egentlig bare tanken på at slim er noe mindre støysvak som trekker meg mot konsollen, men igjen så føler jeg at det ikke helt er verdt 1800kr+-...

Lenke til kommentar

Litt mer info hvorfor du mener det hadde jo vært fint da. Ser du nevner det med utbyttbar hdd i den forrige post din, men har sett på et par videoer av slim'en og er ikke akkurat vanskelig å ta med seg hdd'en derifra heller, men nå kommer nok jeg så og si aldri til å ta med med hdd'en noen steder uansett.

Lenke til kommentar

Slim er ingen revolusjon :ph34r: helt ok mulig jeg får tak i en 320gig en gang men så seint i 360n livs syklus tviler jeg :!:

For meg som engang i blandt tar noen spille helger er hdd removal et must for jeg gadd ikke dra med en 360 eller en usb stikkke ingen so vet hvilke spill som blir spilt mulig en save er handy der og da :thumbup:

Lenke til kommentar

Er klar over at det ikke er noe revolusjon, men ser ikke helt argumentet ditt med harddisken, er jo ikke spesielt vanskelig å fjerne harddisken på en slim:

Men harddisken fra slim og elite passer såklart ikke om hverandre, den ser jeg, så om kammeratene dine har elite så passer det jo dårlig å ta med en harddisk fra slim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...