Gå til innhold

Splitte opp firma. Hvordan gjøres dette regnskapsmessig?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver et DA idag, og ønsker å splitte ut en del av dette til et nytt firma. Grunnen er å få separert noen forretningsområder, som egentlig ikke hører sammen under ett og samme firma.

Jeg lurer rett og slett på hvordan man gjør dette regnskapsmessig og praktisk? Jeg skal jo flytte over et varelager og bankinnskudd + kontanter.

Setter pris på alle svar! :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann!

Driver et DA idag, og ønsker å splitte ut en del av dette til et nytt firma. Grunnen er å få separert noen forretningsområder, som egentlig ikke hører sammen under ett og samme firma.

Jeg lurer rett og slett på hvordan man gjør dette regnskapsmessig og praktisk? Jeg skal jo flytte over et varelager og bankinnskudd + kontanter.

Setter pris på alle svar! :)

Ved fisjon er det desverre mange fallgruver og hvis man gjør feil er det lett at man ikke oppfyller kravene til skattemessig kontinuietet, noe som innebærer at alle skatteposisjonene realiseres ved fisjonen. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bruke advokat og/eller revisor for å sørge for at dette blir gjennomført korrekt. Fisjon er faktisk av flere revisjonsselskaper oppfattet som tjenester med høyere risiko enn normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...