Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

reklamasjon på bruktbil fra forhandler

practiz

Reklamasjon bruktbil  

8 stemmer

1. 1. har du noengang vunnet en bruktbil sak ?

• ja, enkel sak
    • ja, men tok tid
    • nei, dessverre
      0
    • helt håpløst
      0
    • har ikke prøvd

Anbefalte innlegg

hei sann

jeg har endel spørsmål angående reklamasjonsrett på bruktbil, hva kan gå under slitedeler og hva har jeg rett til å klage på ?

og selvfølgelig hva har jeg å tape/vinne på ?

This is my story:

- Kjøpte en Citroen C5 1,8l 2001modell i 2009 for 80000,-

- Byttet stabstag, bærekule og styreledd i 2010

- byttet bremser i 2010

- må nå bytte klutch, girskiftwire og girkasse (girkasse helt tom for olje og verksted finner ikke lekkasjen.)

Kostnadder:

Citroen C5 80 000,- Dette er lånet jeg tok

stab+bære+styre ca 8 000,- Dette ble byttet på auto. verksted, m/jobben

bremser ca 4 000,- Skiver og klosser, byttet selv

klutch+girwire ca 12 000,- Rep på verksted

girkasse ca 5 000,- feil funnet under rep av klutch (dette er bare delen)

total ca 109 000,- dette er kun det jeg kommer på i farta, har flere kvitteringer så fort jeg klarer å lete frem bunken.

ta gjerne kontakt med meg privat hvis du har noen ideer om hva jeg burde gjøre, problemet er at jeg kan ikke bli kvitt bilen da jeg har ett lån ed pant i bilen... banken anbefaler meg å bare prøve å nedbetale bilen og sette den hjemme i gården å la den ruste... ikke veldig fornøyd med det svaret...

Endret av practiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Eneste jeg mener kan klages er mangel på olje på kassen. Men her burde du hatt bilen på sjekk før garanti går ut, evt service om de sjekker sånt der.

Syns ikke bilbudsjettet ditt er Spess stort. Koster å være kar og kjøre luksusbil! Tror ikke det blir billigere med Audi som jeg har. Den spiser bremser og forstilling. Trøsten er at det finnes dyrere biler som BMW 740 og X 5. Sistnevnte koster rep av takluke 40000. Autokasse til Audi 70000. Ta bussen eller lev med det!

Lenke til kommentar

Girkassen er det eneste her, alt det andre er normale slitedeler, men denne girkassen kan det nok kanskje være grunn til og klage på, dog har du fulgt service? og kan det være så enkelt at man har byttet oljen og glemt og fylle på ny?

Det eneste av det andre som var tidlig var clutchen, dog er jo dette avhengig av kjørestil på tidligere eier og ikke noe unormalt hvis vedkommende ikke fikk til dette med clutchbruk.

Lenke til kommentar

siste servicen ble tatt når jeg kjøpte bilen, har ikke hatt den inne etter det, oljeskift har blitt gjort regelmessig og det står ingenting i serviceheftet at det var noe mangel på oljen. rett før garantien gikk ut hadde jeg den inne for en siste sjekk, dvs for 2 år siden, så det er kun i år den ikke har vært der.

verkstedet som oppdaget girkassa nå sa at den må iallefall ha vært uten girolje siste halvåret, siste 2mnd har jeg ikke kjørt den i det heletatt fordi jeg visste det var noe galt med klutchen.

siste servicen var da på 144998 og min har nå gått 178500, da var dette standard vedlikehold, den skal jo da inn på 180000 men ser ikke ut til at den kommer seg dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...