nybb Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Ja, det blir jo en gang slik. RHCP og Kiss er mine eksempler. Musikk som fikk meg interessert Tusen takk! Jeg også synes lista mi er fin ja Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Topp 10 electronica album 1999. 1. Maddkatt Courtship III - I Know Electrikboy 2. Underworld – Beaucoup Fish 3. Basement Jaxx – Remedy 4. Moby - Play 5. The Chemical Brothers – Surrender 6. Armand Van Helden - 2 Future 4 U 7. Demon - Midnight Funk 8. Cassius - 1999 9. The Persuader - Stockholm 10. Leftfield - Rhythm And Stealth Personlig liste topp 10 house låter 1999. 1. Underworld - Cups (Salt City Orchestra's Vertical Bacon Vocal) 2. Peace Division - Be U 4 T 3. Markus Nikolai - Bushes 4. Moodymann - Shades Of Jae 5. Annie - The Greatest Hit (Extended Disco Mix) 6. Pete Heller - Big Love 7. Sunkids Feat Chance - Rescue Me 8. Nick Holder - Summer Daze 9. Superfunk - Lucky Star 10. Salome De Bahia - Outro Lugar Verdt å nevne: Mr. Scruff - Keep It Unreal Alex Gopher - The Child Joey Negro - Must Be the Music Romanthony - Wanderer Paul Jacobs - Motorcross Madness Moloko - Sing It Back Rob Mello - Bump All Night EP Mr Oizo – Flat Beat Michael Moog – That Sound Bob Marley/Funkstar Deluxe – Sun Is Shining Mayday - Soundtropolis Zombie Nation - Kernkraft 400 Jark Prongo - Movin' Thru Your System The Ones - Flawless Babe Instinct - Disco Babes From Outer Space Fatboy Slim - Praise You + mange mange flere. Det ble gitt ut så utrolig mye bra elektronisk musikk i 1999, derfor valgte jeg dette året. Scenen var kreativ, grensene mellom musikken var ikke like tydelige, house DJs kunne like gjerne spille et technospor som en diskolåt. Endret 15. august 2010 av excel2007 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Haha, hvordan presterer du å ikke ta med Play? Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Haha, hvordan presterer du å ikke ta med Play? Ah, den falt ut. Vurderte å hive inn "Porcelain" på singlelista, men byttet den ut fordi det var en låt jeg ikke spilte så mye. Spilte mest house på den tiden, så plata ble for chill. Det er selvfølgelig et album som må inn på lista. Får hive ut Mr. Scruff. Lenke til kommentar
jubb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg er ikke så god på lister for jeg klarer aldri å bestemme meg. Jeg kan prøve meg på det jeg får til da: Hip-Hop: 1. 2pac - Changes Teksten, refrenget.. Det er rett og slett ikke så mye annet å si enn at jeg liker alt ved denne sangen. 2. Deltron 3030 - 3030 Nyfunn. Rent musikalsk må vel dette være den beste hip-hopen jeg har hørt. Jeg liker veldig godt beaten og ikke minst rappingen til Del. 3. Eminem - Stan Mye nostalgi her. En av mine første favorittlåter da jeg var en liten pojke. Fint refreng, bra tekst, bra stemning, bra rapping. 4. Gorillaz - Clint Eastwood [Del the funky homosapien] Igjen en god del nostalgi inni bildet, og igjen en Del-låt. En glad låt med syngbart refreng, Del som rapper (trenger ikke si mer) og bra beat. 5. Ice Cube - It Was A Good Day En glad låt. Eller ikke. Today I didn't even had to use my A.K. I must say it was a good day. Vel, alt er relativt. Det er i hvertfall veldig en fin og avslappa låt. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Top 5 overvurderte låter av Nybb 1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven 2. Metallica - Nothing Else Matters 3. Metallica - Enter Sandman 4. AC/DC - Back In Black 5. The Beatles - Hey Jude Alle disse låtene er bra imo, men langt ifra så bra i forhold til det omdømmet de har. Lenke til kommentar
jubb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Faktisk veldig enig med listen din, nybb. Untatt Beatles. Hey Jude er jo veldig bra. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Ja, den er bra, men ikke så bra som den er omtalt som Beatles har titallsvis med låter som er bedre, synes jeg. Lenke til kommentar
jubb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Topp 5 Beatles: 1. Strawberry Fields Forever (klarere en sola dette!) 2. Here Comes The Sun 3. Penny Lane 4. Hey Jude 5. We Can Work It Out Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Topp 5 norsk på norsk: 1. Mods - Tore Tang 2. Vamp - Tir N'a Noir 3. Mods - Me To Går Alltid Aleina 4. Ingenting - Liden 5. Kvelertak - Mjød! Topp 5 norske uansett språk: 1. Madrugada - Majesty 2. A-ha - Hunting High And Low 3. Turboneger - Get It On 4. Madrugada - The Kids Are On High Street 5. Mods - Tore Tang EDIT: Dere Beatles folk: Gode lister, men syns Beatles' versjon av Twist n Shout fortjener en plass! Ingen sanger som gjør meg gladere Endret 22. august 2010 av Sheogorath Lenke til kommentar
nybb Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Top 5 Megadethalbum. by Nybb 1. Rust in Peace 2. Countdown to Extinction 3. Peace Sells 4. United Abominations 5. Youthanasia Lenke til kommentar
jubb Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Jeg er selv trommis, så jeg setter opp en aldri så liten topp 5 trommiser. Ikke nødvendigvis fordi de er best, men på grunn av måten de spiller på, særpreg og hva de har betydd for meg. Så dette blir subjektivt, men det gjør de jo ikke mindre gode, så anbefaler disse til dere trommeinterisserte. Legger YouTube-link med. 1. Nick Mason (Pink Floyd) Etter all inspirasjonen han har gitt meg, fortjener han såpass. Jeg liker måten han "flyter" på og selve sounden. .2. Panda Bear (Animal Collective) Vokalist, gitarist, pianist, elektroniske instumenter og trommer. Han kan alt. Mer kreativ tromming må man lete lenge etter. Har du Spotify anbefaler jeg låten Essplode, som er favoritten, men ligger ikke YouTube. Uansett: 3. Topper Headon (The Clash) Stilige fill-inns og high hat-arbeidet er fenomenalt. Der kunne jeg egentlig stoppet, men siden det går mot reglene, fyllet jeg på med 4. Finner ikke navnet, men tromissen i folkmetal bandet Agalloch. Ikke så mye annet å si at han er jævlig dyktig og fasinerende. 5. Dominic Howard (MUSE) Jeg liker helt klart trommene mer en musikken. Gøy å spille til, og gøy å høre på. Syntes han kan bytte band . Endret 28. september 2010 av jubb Lenke til kommentar
jubb Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) *skulle redigere, endte opp med ny post* Endret 28. september 2010 av jubb Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Top 5 band september: 1. Rush 2. Black Sabbath 3. Dio 4. Judas Priest 5. Saxon Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Topp 6 album - 70'tallet (Blir såklart et personlig preg) 1. Billy Joel - The Stranger 2. Boston - Boston 3. Queen - Sheer Heart Attack 4. Judas Priest - Sad Wings of Destiny 5. Pink Floyd - Wish You Where Here 6. Led Zeppelin - IV (Fortsetter jeg videre så er det 20-30 album som er likeverdige, så stopper med de ALLER beste) Topp 10 artister - 70'tallet 1. Billy Joel 2. Queen 3. Elton John 4. Pink Floyd 5. Led Zeppelin 6. Boston 7. Journey 8. Judas Priest 9. Deep Purple 10. ACDC ( Vil variere fra dag til dag omtrent.. men er nok mine favoritter Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Heiv sammen en rask topp 100 av diverse grunner. Her er resultatet: 01. Harmonium - Si On Avait Besoin d'une Cinquième Saison 02. TAAL - Skymind 03. Magma - Mekanïk Destruktïw Kommandöh 04. Bacamarte - Depois do Fim 05. Fläsket Brinner - Fläsket 06. Colosseum - Valentyne Suite 07. Yezda Urfa - Boris 08. Jethro Tull - Thick as a Brick 09. King Crimson - In the Court of the Crimson King 10. Genesis - Nursery Cryme 11. Samla Mammas Manna - Måltid 12. Genesis - Selling England by the Pound 13. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico 14. Bubu - Anabelas 15. Eloy - Ocean 16. Birds and Buildings - Bantam to Behemoth 17. Jean-Claude Vannier - L'enfant assassin des mouches 18. The Mahavishnu Orchestra - The Inner Mounting Flame 19. Genesis - Foxtrot 20. Gazpacho - Night 21. Gnidrolog - Lady Lake 22. Maldoror - L'arbre Cimetière 23. Samla Mammas Manna - Klossa Knapitatet 24. Hidria Spacefolk - Symbiosis 25. Wobbler - Hinterland 26. The Doors - The Doors 27. Led Zeppelin - I 28. Led Zeppelin - II 29. Trettioåriga Kriget - Krigssång 30. Comus - First Utterance 31. Amon Düül II - Phallus Dei 32. Fruupp - Future Legends 33. Øresund Space Collective - The Black Tomato 34. Can - Tago Mago 35. Änglagård - Hybris 36. Jeff Wayne - Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds 37. Utopia - Todd Rundgren's Utopia 38. Dave Brubeck - The Real Ambassadors 39. Andre Fertier's - Clivage Regina Astris 40. Kingston Wall - II 41. Present - Barbaro (Ma Non Troppo) 42. Renaissance - Scheherazade and Other Stories 43. The Rolling Stones - Let it Bleed 44. Led Zeppelin - IV 45. Kebnekajse - Kebnekajse II 46. Tangerine Dream - Stratosfear 47. Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven 48. Yes - Close to the Edge 49. Emerson, Lake & Palmer - Tarkus 50. Cabezas De Cera - ...Un Segundo 51. Arthur Brown's Kingdom Come - Journey 52. Pink Floyd - Wish You Were Here 53. Santana - Caravanserai 54. Gryphon - Red Queen to Gryphon Three 55. Black Sabbath - Paranoid 56. Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. - La Nòvia 57. Jethro Tull - Aqualung 58. Dün - Eros 59. Nil - Nil Novo Sub Sole 60. The Rolling Stones - Beggars Banquet 61. Caravan - In the Land of Grey and Pink 62. Kebnekajse - Resa Mot Okänt Mål 63. Magma - K.A. 64. Museo Rosenbach - Zaratustra 65. Rush - A Farewell to Kings 66. Pink Floyd - Dark Side of the Moon 67. Tangerine Dream - Phaedra 68. Camel - Mirage 69. TAAL - Mister Green 70. Camel - Moonmadness 71. Folque - Vardøger 72. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine 73. Van der Graaf Generator - Pawn Hearts 74. Le Orme - Uomo di Pezza 75. Al Di Meola - Elegant Gypsy 76. Nektar - A Tab in the Ocean 77. Carmen - Fandangos in Space 78. Gentle Giant - Octopus 79. Moonsorrow - Kivenkantaja 80. Polytoxicomane Philharmonie - Psycho Erectus 81. Van der Graaf Generator - Godbluff 82. Rick Wakeman - The Six Wives of Henry VIII 83. Area - Crac! 84. Windir - 1184 85. Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness 86. Queen - A Night at the Opera 87. The Dave Brubeck Quartet - Time Out 88. Ash Ra Tempel - Ash Ra Tempel 89. Chicago - II 90. Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club 91. Gila - Gila - Free Electric Sound 92. Soft Machine - Third 93. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 94. Cream - Disraeli Gears 95. Sloche - J'un Oeil 96. Garmarna - Vedergällningen 97. King Crimson - Red 98. Herbie Hancock - Head Hunters 99. Sigur Rós - Ágætis Byrjun 100. Mike Oldfield - Amarok Endret 11. oktober 2010 av Juℓenissen 2 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Da følger jeg opp med en topp 50. Det må bli kronologisk rekkefølge, da jeg er redd jeg ville blitt sittende til dommedag om skulle rangert det ene over det andre her. Miles Davis – Kind of Blue (1959) John Coltrane – Giant Steps (1960) The Beach Boys – Pet Sounds (1966) Funkadelic – Maggot Brain (1971) Nick Drake – Pink Moon (1972) Genesis – Foxtrot (1972) Yes – Close to the Edge (1972) Pink Floyd – Wish You Were Here (1975) Fleetwood Mac – Rumours (1977) Joy Division – Closer (1980) Sonic Youth – Daydream Nation (1988) A Tribe Called Quest – The Low End Theory (1991) My Bloody Valentine – Loveless (1991) Pavement – Slanted & Enchanted (1992) Liz Phair - Exile in Guyville (1993) Pavement – Crooked Rain, Crooked Rain (1994) Aphex Twin – The Richard D. James Album (1996) The Cure – Disintegration (1996) Radiohead – OK Computer (1997) Neutral Milk Hotel – In the Aeroplane Over the Sea (1998) Air – Moon Safari (1998) Sigur Rós – Ágætis Byrjun (1999) Radiohead – Kid A (2000) The Avalanches – Since I Left You (2000) Electric Wizard – Dopethrone (2000) Modest Mouse – The Moon & Antarctica (2000) maudlin of the Well – Bath (2001) Converge – Jane Doe (2001) Agalloch – The Mantle (2002) …And You Will Know Us By the Trail of Dead – Source Tags & Codes (2002) Interpol – Turn On The Bright Lights (2002) Calexico – Feast of Wire (2003) Death From Above 1979 – You’re A Woman, I’m A Machine (2004) Modest Mouse – Good News for People Who Love Bad News (2004) Madvillain – Madvillainy (2004) Jaga Jazzist – What We Must (2005) Emancipator – Soon it Will be Cold Enough (2006) Brand New – The Devil and God Are Raging Inside Me (2006) Bon Iver – For Emma, Forever Ago (2007) Kashiwa Daisuke – Program Music I (2007) Burial – Untrue (2007) Andrew Jackson Jihad – People That Can Eat People Are the Luckiest People in the World (2007) Lights Out Asia – Eyes Like Brontide (2008) La Dispute – Somewhere at the Bottom of the River Between Vega and Altair (2008) Have a Nice Life – Deathconsciousness (2008) Dinosaur Jr. – Farm (2009) Empire! Empire! (I Was a Lonely Estate) – What It Takes to Move Forward (2009) Do Make Say Think – Other Truths (2009) Tim Hecker – An Imaginary Country (2009) The Tallest Man On Earth – The Wild Hunt (2010) Jeg noterer meg med undring at med unntak av Ágætis Byrjun er de eneste albumene jeg og Julenissen har til felles tre klassiske prog-rock-skiver. Endret 12. oktober 2010 av Lord Britishface 1 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Fete topplister altså! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Sonic Youth – Daydream Nation (1988) Aphex Twin – The Richard D. James Album (1996) Radiohead – OK Computer (1997) Neutral Milk Hotel – In the Aeroplane Over the Sea (1998) Radiohead – Kid A (2000) Electric Wizard – Dopethrone (2000) Agalloch – The Mantle (2002) Madvillain – Madvillainy (2004) Burial – Untrue (2007) Have a Nice Life – Deathconsciousness (2008) Disse er alle helt fantastiske, spesielt Madvillainy og Untrue, som begge er på min Topp 5 over beste album noensinne. Kult at du også nevner Empire! Empire! (I Was a Lonely Estate). Ikke hørt albumet du nevnte, men hørt et annet et. Generelt glad i emo/screamo? Endret 12. oktober 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå