Zepticon Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Driver å sveiser ny eksos, og ser ut som om mine to gammle katalysatorer har tatt kvelden. Spørsmålet er da om jeg bare kan kjøre på med katalysator fra biltema i steden for uten bekymring? Passer fint å bare sveise den inn mens jeg er i gang. Er de like gode som orginale katalysatorer? Og har noen erfaringer med Sportsutgaven demmes, med 3" rør? Eksosen min er 2,5" nå. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 De er jo godkjent, så hvorfor ikke? Spørsmålet blir vell heller hvor lenge den holder i forhold til original .. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 de har jo ikke lov å selge noe som ikke er godkjent så det burde gå fint. kjøpte ny mellompotte til saab 9000 turbo på biltema for 2 år siden. og den funker som originalen den enda. så tror ikke det er noe problem å kjøpe katalysator. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Billigkatalysatorene fungerer helt fint sa en jeg kjenner som jobber hos et eksosfirma. Har det selv i bilen min og kjørt lenge uten å måtte tenke noe mer på saken. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Billigkatalysatorene fungerer helt fint sa en jeg kjenner som jobber hos et eksosfirma. Har det selv i bilen min og kjørt lenge uten å måtte tenke noe mer på saken. så lenge avgassen ikke er for høy når man er på eukontroll en annenhvert år så er det jo ingen problem. så lenge avgassen ikke er for høy på eukontroll så spiller det ingen rolle om du fjerner den etterpå. jeg er så glad for at jeg har biler UTEN katalysator Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Endte opp med 3" sportskatalysatorn som de hadde. Så satser vi på at den er god nok 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg mener å ha lest om en med turbobil som satt på sportskatt fra Biltema og smelta hull i katalyttmaterialet på noen få dager med pisking Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Sliter med avgassene fremdeles, mulig jeg må bite i det sure epplet og kjøpe en skikkelig en, eller en ny fra mazda. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Sliter med avgassene fremdeles, mulig jeg må bite i det sure epplet og kjøpe en skikkelig en, eller en ny fra mazda. For eukontroll er det bare å fylle 10 til 15 liter E85 på tanken før kontrollen... 1 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Sliter med avgassene fremdeles, mulig jeg må bite i det sure epplet og kjøpe en skikkelig en, eller en ny fra mazda. For eukontroll er det bare å fylle 10 til 15 liter E85 på tanken før kontrollen... e85 på en vanlig bensin bil? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Neinei.. Fyll en flaske kondensfjerner. Det gjør de som har decat på turboimprezaer Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 eller slik som de gjorde for 20 år siden. 1 flaske rødsprit. det funker faktisk og har prøvd det selv Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Sliter med avgassene fremdeles, mulig jeg må bite i det sure epplet og kjøpe en skikkelig en, eller en ny fra mazda. For eukontroll er det bare å fylle 10 til 15 liter E85 på tanken før kontrollen... e85 på en vanlig bensin bil? Jaja... Selvfølgelig ikke en hel tank, da vil man jo slite LITT med tenningsbank o.s.v... Men 15-20% går helt fint. Man vil da få meeeeeget lave co-verdier Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Kan bekrefte at den teknikken kan virke Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 kapp røra og monter 3 stk biltema kat så må det da gå Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hvis vi konkluderer meg at vi endrer trådtittelen til "Katalysator fra biltema, good shit?" 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 hvordan bil har du? Mazda 626 2.5 v6. Men motoren er ikke helt orginal Den kom i en kasse fra japan Sliter med avgassene fremdeles, mulig jeg må bite i det sure epplet og kjøpe en skikkelig en, eller en ny fra mazda. For eukontroll er det bare å fylle 10 til 15 liter E85 på tanken før kontrollen... Kjører på 50% E85 og 50% "vanlig" bensin atm. Fremdeles for høy. Hvis vi konkluderer meg at vi endrer trådtittelen til "Katalysator fra biltema, good shit?" Tjæ, det er mye annet som kan være galt siden motoren ikke er helt orginal Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det finnes andre løsninger. Det involverer ting som foregår under bordet for å si det slik. Tror ikke det er så uvanlig. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 En flaske kondensfjerner ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå