Burnski Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) XXXXX Endret 28. november 2011 av Burnski Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Tja... Det er vel som all annen underholdning som er masseprodusert, er det ikke? ...men det at du har opplevd noe som ubehagelig og grotesk får deg kanskje til å reflektere over hvor godt du egentlig har det. Lenke til kommentar
Burnski Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Tja... Det er vel som all annen underholdning som er masseprodusert, er det ikke? ...men det at du har opplevd noe som ubehagelig og grotesk får deg kanskje til å reflektere over hvor godt du egentlig har det. Vil ikke si det. Om han hadde brukt et mer talentfullt språk og fortellerteknikk, så kanskje. Lenke til kommentar
HipsterPatrick Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Kan noen forklare meg? Slutt å les bøkene hans. 2 Lenke til kommentar
Burnski Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Kan noen forklare meg? Slutt å les bøkene hans. Jeg leser dem selvfølgelig ikke mer. Du svarte ikke på spørsmålet mitt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Er du overraska over at populærlitteratur er enkel og lettlest for fleirtalet? Eg har lese og gått lei min andel Dan Brown, Jo Nesbø og liknande. Det blir mykje det same som med film. Har du sett ein actionfilm med Jason Statham så har du sett alle. Eg er verken over snittet intelligent eller djup, men i underhaldning er eg på jakt etter noko nytt og utfordrande. Eg har derimot ikkje noko problem med å forstå kvifor populære bøker faktisk er populære. Jeg leser dem selvfølgelig ikke mer. Du svarte ikke på spørsmålet mitt Du har strengt tatt ikkje spurt andre spørsmål enn, "Kan noen forklare meg", utan å legga fram kva du vil ha forklart. Endret 8. oktober 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg er lei av mennesker som skal ytre sine "åh-mainstream-er-så-jævla-lavpannet-i-forhold-til-mine-kriterier-for-god-underholdning"-meninger på forum. 6 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Enkle plott med enkelt språk. Jeg forstår ærlig talt ikke sjarmen. Bøkene sier null og niks, og alt man sitter igjen med etter dem er å ha fordøyd masse ubehagelige og av og til groteske situasjoner. Samt å ha kastet bort masse tid. Kan noen forklare meg? Jeg har lest en del Nesbø, og jeg kan innrømme at jeg ikke har sett tiden jeg har brukt på det som bortkastet. Nesbø vil mest sannsynlig aldri vinne Nobelprisen i litteratur men som en lett lest bok på toget, bussen eller bare for å ha noe å lese på så syntes jeg ikke at det er alt for dårlig. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Er det noe å forklare? Folk har andre meninger enn deg. Er ikke nødvendigvis noen stor grunn utover dette. 1 Lenke til kommentar
Burnski Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det noe å forklare? Folk har andre meninger enn deg. Er ikke nødvendigvis noen stor grunn utover dette. Det er åpenbart disse meningene jeg vil ha forklart. Meninger er ikke noe som blir tilfeldig fordelt. Summen av logiske faktorer utgjør hvor mye man liker eller misliker noe. Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Er enig i at Jo Nesbø som forfatter er sterkt oppskrytt, etter min mening. Synes ofte at selve historiene kan være lovende, men blir drept av en kjedelig, uengasjerende skrivestil. Snømannen gadd jeg ikke fullføre en gang. Men Jo Nesbø som person virker som en likandes kar, så det er sagt Lenke til kommentar
dolph1234 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg er elitist. Jeg liker smale ting både når det gjelder musikk og bøker, og jeg mener at folk generelt er dumme. Jeg greier likevel ikke å hisse meg opp over at folk leser kiosklitteratur. Det er jo ikke som om jeg blir eksponert for innholdet i disse bøkene uten å selv lese dem, og det blir jo uansett utgitt mange gode bøker som jeg kan lese. Det finnes også mange smarte folk som leser Nesbø som lett underholdning, uten at jeg ser problemet med det. (Ikke ta den elitistgreia for tungt, forresten). 1 Lenke til kommentar
Lille_mor Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Enkle plott og enkelt språk er det som selger i haugevis. Mer er det ikke å forklare. I sin kategori er Nesbø god. Skulle han skrevet en dypere roman hadde han sikkert feilet. Men det er det som er så fint med folk - de er forskjellige og er gode til forskjellige ting. Og heldigvis finnes det forfattere som skriver mer tungleste bøker for de som synes lettleste bøker er gørr. 1 Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Å ikke like Jo Nesbø er da ikke det samme som å ikke like lettleste bøker og krim generelt.. 1 Lenke til kommentar
Lille_mor Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Hvis den var til meg lurer jeg på hvor jeg skrev det? Jeg skrev at han er god på lettleste bøker. Og jeg skrev at det finnes mer tungleste bøker for de som ikke liker lettleste bøker. Kanskje jeg må skrive det direkte: og heldigvis finnes det lettleste bøker av sikkert en million andre forfattere også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå