Gå til innhold

Hunnkatt er avvisende og aggresiv mot egen Unge(også en hunnkatt


Anbefalte innlegg

Hei.

Har da hatt en katt i ca 2 år, og lille avkommet i 8/9 måneder ca.

I det siste har mora blitt mer og mer uvennlig mot den lille katta. Hun har alltid passet godt på denne og tidligere kattunger, men dette har forandret seg på kun dager.

 

Det hele begynte med at da jeg skulle ta bussen her om dagen, fulgte den lille katta meg. Den fulgte meg en 400-500 meter ned i gata før jeg møtte en bekjent og satt på med henne i bilen.

Jeg satt på med henne og tenkte katta klarte å komme seg hjem.

 

Da jeg kom hjem senere hadde ikke katta kommet hjem og den er veldig "masete" og henger ofte rett utenfor inngangsdøren. Da den heller ikke kom hjem dagen etter heller ble jeg bekymret og så da etter den. jeg fant den ikke før 4 dager senere, da den hadde vært ute i alle dagene og noen bekjente hadde tatt den inn natt til 4'de kvelden.

 

Da jeg enedelig fikk den hjem, har mora vært avvisende og snerret og klort etter den lille kattungen. Den virker ikke helt å ha forstått dette og hopper ofte henn eller spiser sammen med noren (som den alltid har gjort) og blir skremt vekk. Jeg har da svart med å ta moren i nakken og lagt henne på siden i noen sekunder til den har roet seg ned. Dette virker da ikke som det virker.

 

Hos dem Kattungen hadde vært hos, hadde de 2 katter fra før. Kan de ha gjort at moren ikke reagerer på lukten eller noe til katten? Jeg har ingen peiling på katter, annen å mate og stelle med dem. Håper dere kan hjelpe meg med dette, for ellers må jeg kvitte med en av dem, det blir sannsynligvis moren, da ungen steriliseres nå med p-piller.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt OT:

 

Kattungen var nok også for ung til å gå ute på egenhånd.

 

On topic igjen: det er mulig at moren snerrer mot pusungen på grunn av fremmede lukter. Jeg har tatt til meg småkatter midlertidig før jeg ga dem nye hjem igjen, og mine egne, voksne katter kunne da til og med finne på å snerre og klore etter hverandre på grunn av nærværet til de unge kattungene.

 

Hvis du bestemmer deg for å gi bort en av dem så burde du gi bort lillepus da kattunger er mer ettertraktet, selv om denne pusungen sikkert har vokst seg så stor at pus begynner å ligne en voksen katt. Styr også unna p-piller, det er som å be om at katten din skal få kreft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...